کشته شدن 15 تن نیرو های دولتی در درگیری های قوش تپه جوزجان

© Sputnikجوزجان
جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری‌ها در ولسوالی قوش تپه، شام یک شنبه پس از آن آغاز شدند که جنگجویان طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در این ولسوالی حمله کردند – درگیری‌هایی که به گفتۀ منابع تاکنون ادامه دارند.

به گزارش اسپوتنیک، يك منبع امنيتي معتبر از ولسوالي قوش تپۀ ولايت جوزجان، مي‌گويد كه در درگیری‌ها با طالبان، دست کم 15 تن از نيروهاي دولتي در اين ولسوالي كشته شدند و 26 تن ديگر آنان زخم برداشته‌اند.
به گفتۀ این منبع، پنج پاسگاۀ نيروهاي دولتي نیز بدست طالبان افتاده اند.
این منبع امنیتی، هشدار مي‌دهد كه اگر كمك هوايي به این ولسوالی نرسد، ممكن است اين ولسوالي بدست طالبان سقوط كند. 

یک عضو رهبری طالبان تسلیم نیرو های دولتی افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
یک عضو رهبری طالبان تسلیم نیرو های دولتی افغانستان شد

در همین حال، كمال الدين ياور، آمر امنيت پوليس جوزجان مي‌گويد در درگيري ميان نيروهاي دولتي و طالبان، چهار تن از نيروهاي دولتي كشته شدند و چهار تن ديگر زخم برداشته‌اند. وي، مي‌افزاید که دو پاسگاه نيروهاي ارتش به دست طالبان سقوط كرده اند.
به گفتۀ آقای یاور، در اين درگیری ها 30 تن طالب نیز كشته شدند 19 تن دیگر بشمول ولسوال خودخواندۀ طالبان برای ولسوالي قوش تپه زخم برداشت‌اند.
همزمان با این، يك سرباز ارتش از ولسوالي قوش تپه مي‌گويد كه بيش از ده تن از نيروهاي ارتش در محاصرۀ طالبان گيرافتاده اند. این سرباز می‌گوید كه اگر به سربازان گیرمانده كمك هوايي نرسد، احتمال مي‌رود آنان نیز كشته شوند.
درگیری‌ها در ولسوالی قوش تپه، شام یک شنبه پس از آن آغاز شدند که جنگجویان طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در این ولسوالی حمله کردند — درگیری‌هایی که به گفتۀ منابع تاکنون ادامه دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала