نخستین پرواز جنگنده اسرائیلی پس از تحویل S-300 در نزدیکی سوریه

© AP Photo / Ariel Schalitنخستین پرواز جنگنده اسرائیلی پس از تحویل S-300 در نزدیکی سوریه
نخستین پرواز جنگنده اسرائیلی پس از تحویل S-300  در نزدیکی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنگنده های اسرائیلی برای نخستین بار پس از تحویل سیستم راکتی S-300 روسیه، در نزدیکی سوریه به پرواز درآمدند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعات پورتال غربی نظارت از هواپیما ها، چهار جنگنده اسراییلی روز دوشنبه حریم هوایی لبنان را نقض نموده و در نزدیکی مرزهای سوریه، که هفته گذشته برای حفاظت خود سیستم های راکتی ضد هوایی S-300روسیه را تسلیم شد، پرواز نمودند.
براساس اطلاعات، جنگنده های اسرائیلی در نزدیکی شهر شمالی طرابلس لبنان دیده شدند. پس از نزدیک شدن به مرزهای سوریه در آسمان لبنان، جنگنده ها دوباره به سمت عقب در جهت مخالف پرواز کردند.
ناظران می گویند که نیروی هوایی اسرائیل شروع به آزمایش حریم هوایی سوریه آغاز نموده و خود را در صورت استفاده سوریه از سیستم های راکتی S —300 وحملات هوایی ممکن آماده می سازند.  

اسرائیل تهدید کرد که S-300 را نابود می کند - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل تهدید کرد که S-300 را نابود می کند

وزارت دفاع روسیه، هفته گذشته، سیستم راکتی دافع هوای S —300 را توسط هواپیمای نظامی-ترانسپورتی روسی انتونوف — 124 به سوریه انتقال داده و تخلیه نمود
آن وقت نیز حداقل چهار جنگنده F-16 در عملیات اسرائیل شرکت داشتند.
قابل یادآوری است، پیش از این سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته بود که روسیه سیستم های دفاع هوایی S —300 رادر اختیار حکومت سوریه قرار خواهد داد.
به گفته آقای شویگو، روسیه در سال 2013 درخواست طرف اسرائیلی تحویل سیستم S —300 راکه آماده ارسال بود و نیروهای سوریه در حال آموزش بودند، متوقف کرده بود. اما اکنون وضعیت تغییر کرده و روسیه مسئول این تغییر نیست.
سیستم های دفاع هوایی S —300 قادر به رهگیری اهداف هوایی تا فاصله 250 کیلومتر است و می‌تواند همزمان چندین هدف را از بین ببرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала