جریمه نقدی میلیون ها مصری به دلیل عدم اشتراک در انتخابات

© AP Photo / Nariman El-Moftyجریمه نقدی میلیون ها مصری به دلیل عدم اشتراک در انتخابات
جریمه نقدی میلیون ها مصری به دلیل عدم اشتراک در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
میلیون ها تن از شهروندان مصری به دلیل عدم مشارکت در انتخابات مجبوربه پرداخت جریمه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه مصری " الوطن" کمیته ملی انتخابات مصر اعلام کرد که در حال تهیه فهرست اسامی افرادی است که از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر خودداری کرده‌اند.
لاشین ابراهیم رئیس کمیته ملی انتخابات مصر اعلام کرد که پس از تهیه فهرست اسامی افرادی که از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری خودداری کرده‌اند، این فهرست را جهت تعیین جریمه به دادستانی کل ارجاع خواهد داد.
ابراهیم افزود که تعیین جریمه در حوزه اختیارات کمیته ملی انتخابات نیست و لذا این فهرست را به دادستانی کل ارجاع می‌دهیم همچنانکه تهیه فهرست اسامی این افراد به مدت زمان طولانی نیاز دارد زیرا صحبت بر سر میلیون‌ها شهروند مطرح است. 

تصویب قانون مبارزه با اخبار جعلی در مصر - اسپوتنیک افغانستان
تصویب قانون مبارزه با اخبار جعلی در مصر

بر اساس قانون انتخابات ریاست‌جمهوری شماره 22 مربوط به سال 2014، هر فردی که نام او در فهرست واجد شرایط رأی‌دهی ذکر شده اما بدون عذر موجه در انتخابات شرکت نکرده باشد، به پرداخت جریمه‌ای پانصد پوند مصری" 28 دلار" محکوم می‌شود.
کمیته عالی انتخابات مصر پیش از این اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری که بهار سال جاری برگزار و به پیروزی مجدد «عبدالفتاح السیسی» منتهی شد، 24 میلیون و 254 هزار و 152 نفر 41.4 در صد در انتخابات داخل و خارج از مصر شرکت کردند در حالیکه حدود 49 درصد یعنی 34 میلیون و 823 هزار و 986 نفر نیز از شرکت در این انتخابات خودداری کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала