نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)

© Haxorjoeنیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«نیویارک تایمز» تحقیقات را انجام داده و مولفان به این نتیجه رسیده که ترامپ، با میلیاردر خواندن خود و اینکه بر همه چیز خود دست یافته، راست نمی گوید. او نه تنها سرمایه عظیم را از پدر خود دریافت کرده، بلکه در شیماهای جعل کاری شرکت میکرد که به او در شانه خالی کردن از پرداخت مالیات کمک میکرد. و پدرش در همه چیز از ترامپ، به تفاوت از برادرانش حمایت میکرد.

دیوید بارستاو (David Barstow)، سیوزان کریگ (Susanne Craig) و راس بیوتنیر (Russ Buettner) در مطلب منتشره می نویسند که رئیس جمهور از مدتها بدینسو میگوید که از فیض مساعی خود میلیاردر شده است. اما تحقیقات که روزنامه «نیویارک تایمز» انجام داده امکان توضیح نمودن این امر را فراهم ساخته که ترامپ حد اقل مبلغ 413 میلیون پول به دالر امروزی از امپراطوری جایدادهای غیرمنقول پدر خود دریافت کرده و بخش اعظم این مبلغ را او در نتیجه شانه خالی کردن از پرداخت مالیات در سال های 1990 دریافت کرده است.

روزنامه «نیویارک تایمز» تحقیقات انجام داده و معلوم نموده که رئیس جمهور ترامپ در سال های 1990 در شیماهای مشکوک، از جمله جعل کاری های حقیقی دخیل بود که از برکت آنها دارایی خود را که از والدین دریافت کرده بود، چندیدن بار افزایش داد.

ترامپ راجع به خود به مثابه «میلیاردر که خود بر آن دست یافته» صحبت میکند. او از مدتها بدینسو پافشاری میکند که پدر او، ساختمانچی افسانوی نیویارک فرید ترامپ (Fred C. Trump)، به او تقریباً هیچ کمک مالی نمی کرد.

ولی شرکت کنندگان تحقیق ژورنالیستی که حجم عظیم گزارش های محرم مالیاتی و اسناد مالی را مطالعه کرده، معلوم ساخته که ترامپ از کمپنی انکشافی پدر خود مبلغ دریافت کرده که حد اقل به 413 میلیون دالر به حساب پول امروزی میرسد و این کار زمان صورت گرفته بود که او طفل کوچک بود و تا به امروز ادامه دارد.

© REUTERS / Lucas Jacksonنیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)

بخش اعظم دارایی خود را ترامپ از مدرک نه پرداختن مالیات به دست آورده است او یکجا با برادران و خواهران خود کارپوریشن ساختگی ایجاد کرد، تا هدایا که به مبلغ میلیون ها دالر از والدین خود دریافت میکرد، پنهان نماید که اسناد و مصاحبه ها راجع به آن گواهی میدهند.

روزنامه معلوم نموده که والدین ترامپ فرید و میری به اطفال خود دارایی داده که ارزش آن از یک میلیارد دالر تجاوز میکرد. مالیات بر آن را کمک از کم 550 میلیون دالر (در آن وقت فیصدی مالیات 55% بود) تشکیل میداد.

برادر رئیس جمهور روبرت ترامپ از نام خانواده اعلامیه آتی را ایراد کرد:« پدر گرانقدر ما فرید ترامپ در جون سال 1999 درگذشت. مادر دوست داشتنی ما میری ئین ترامپ در اگست سال 2000 درگذشت. تمام اسناد لازم مالیاتی در باره اهدا کردن و میراث به مقامات مربوطه سپرده شده و مالیات مطلوب پرداخته شده اند…».

ترامپ میگوید، «آنچه که من اعمار کردم، من شخصاً اعمار کرده ام»، و رسانه های ما، بشمول روزنامه های ما، از مدتها بدیسنو این تبلیغات را تکرار میکنند.

© AP Photo / Carolyn Kasterنیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1) - اسپوتنیک افغانستان
نیویارک تایمز: با دریافت کردن پول از پدر، ترامپ در شیماهای مشکوک مالیاتی شرکت میکرد (قسمت 1)

ولی تحقیق ژورنالیستی مالیات خانواده ترامپ نظر به مقیاس و دقت خود بی سابقه است.

ترامپ در سن سه سالگی از امپراطوری پدر خود 200 هزار دالر به حساب پول کنونی کمایی میکرد. او در سن هشت سالگی میلیونر شد. وقتی که 17 ساله شد، پدرش او را در عمارت دارای 52 آپارتمان شریک ساخت. ترامپ به زودی بعد از فراغت از کالج از پدر خود مبلغ، معادل یک میلیون دالر در سال، دریافت میکرد. به مروز زمان این پول ها افزایش می یافت و وقتی که سن او از 40 و بعداً از 50 سال تجاوز کرد، او همه ساله بیش از 5 میلیون دالر دریافت میکرد…

تهداب افسانه میلیاردربودن خود را دونالد ترامپ در سال های 1970 زمان خود پیریزی کرد، وقتیکه راجع به امپراطوری پدر خود به مثابه امپراطوری خود صحبت میکرد. اما در اواخر سال های 1980 به خاطر که این امپراطوری را تصاحب کند، کم جلوه دادن شایستگی های آن را آغاز کرد. او میگوید:« این بیزنس بسیار عالی نبود، این فقط بیزنس بود»، گویا فرید ترامپ مالک شبکه خشکه شویی ها بود. پدرش در سال 1976، هنگام مصاحبه با «نیویارک تایمز» گفته بود:« ظاهراً، به هرچیزی که او دست میزند، به طلا مبدل میگردد». او در سال 1983 اعلام داشته بود:« او از من پیش شده، این دقیق است».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала