لندن: پوتین می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر لندن: پوتین می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند
لندن: پوتین می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های انگلس گزارشاتی را منتشر نموده اند که در آن گفته شده، که رئیس جمهور روسیه قصد تبدیل کردن لیبیا را به یک سوریه جدید دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه بریتانیایی Sun ، با توجه به منابع ارشد در دولت انگلیس، سازمان های اطلاعاتی انگلیس به ترزا می، نخست وزیر این کشور اعلام نموده اند که روسیه گویا «می خواهد لیبیا را به یک سوریه جدید تبدیل کند» و از حضور خود در این کشوربرای تأثیر گذاری بر غرب استفاده کند.
رئیس کمیته بین المللی پارلمان بریتانیا تام تگندات این پیام ها را "بسیار هشدار دهنده" عنوان نموده و خواستار آن شده است که رهبران بریتانیا به این تهدید پاسخ دهند.
روزنامه می نویسد، سران خدمات ویژه انگلیس گفته اند که ممکن است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "می خواهد این کشور آفریقای شمالی را به" سوریه جدید خود تبدیل کند "و هدف اصلی مسکو کنترل مهاجرت غیر قانونی به اروپا است". 

خشک شدن خون انگلیس ها از ترس راکت اوراگان - اسپوتنیک افغانستان
خشک شدن خون انگلیس ها از ترس راکت اوراگان + وئدیو

روزنامه Sun می نویسد که "ده ها تن از افسران اطلاعات نظامی ارتش روسیه و نیروهای ویژه آن در حال حاضر در شرق لیبیا مستقر هستند. این نیرو ها گویا برای آموزش و حفظ یک کانال ارتباطی وارد این کشور شده اند." روزنامه همچنین می نویسد" مسکو از رئیس ارتش ملی لیبی، مارشال خلیفه حفتار پشتیبانی می کند و "نیروهای وی را با سلاح تجهیزات سنگین تامین می کند."

روزنامه در اخیر می نویسد: اآنچه که پوتین در لیبی انجام می دهد دقیقا همان تاکتیک هایی است که او در سوریه و کریمه عمل کرد. او فضای غیر قابل کنترل را می بیند و از آن برای به حداکثر رساندن نفوذ خوددر غرب استفاده می کند.
روزنامه در اخیر می افزاید: در حالیکه ، ما " کشور های غرب" در مقابل هر دو بحران- جریان مهاجرت و بحران نفت آسیب پذیر هستیم.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала