مقایسه کشتی زیر دریایی اتمی روسیه با زیر دریایی امریکا

© Photo / Sevmashمقایسه کشتی زیر دریایی اتومی روسیه با امریکا
مقایسه کشتی زیر دریایی اتومی روسیه با امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیردریای اتومی روسیه در مقایسه با زیردریایی های امریکا بهتر ثابت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوردین، رئیس باشگاه زیر دریایی سنت پترزبورگ و فرمانده سابق زیردریای اتومی به این آژانس خبری گفت: زیردریایی های هسته ای نسل چهارم Yasen-M (روسیه) و زیردریایی ویرجینیا (ایالات متحده آمریکا) تقریبا در محرم بودن با هم برابر هستند اما در قابلیت های جنگی متفاوت می‌باشند.
این کارشناس می‌گوید: "از لحاظ سر و صدا، زیردریایی های روسیه، و زیردریایی های شوروی با کشتی های زیر دریایی ایالات متحده متفاوت است. در دوران شوروی، عنصر ضعیف در این زیر دریایی ها هیدروکاستیک به شمار میرفت، اما اکنون ما می توانیم با امریکایی ها رقابت کنیم".
فرمانده سابق زیردریایی روسی معتقد است که قابلیت های جنگی زیردریایی Yasen-M تا حدی نسبت به زیر دریایی ویرجینیا برتری دارند.
به نظر وی، دلیل این امر آن است که زیردریایی های روسیه قادراند به طور موثر نه تنها زیردریایی های مجهز با راکت های استراتژیک را، بلکه هداف را در سطح زمین نیز تخریب کنند.
علاوه بر این، زیردریایی Yasen-M، که کمی بزرگتر از ویرجینیا هستند ویکصد متر زیادتر می تواند به عمیق آب فرو برود، اما اندکی سرعت خود را از دست می دهد.
همچنین، زیردریایی های روسیه بیشتر اتوماتیک هستند و بنابراین سرویس آنها نیاز به خدمه زیاد ضرورت ندارد.
اولین زیردریایی Yasen-M در سال 2013، عملیات آزمایشی خود را انجام داد و از سال 2004 به خدمت آغاز کرده است.
در حال حاضر از هفت زیردریایی Yasen-M، دو زیردریایی ساخته شده و این در حالی است که از جمله 66 زیردریایی ورجیتیا 17 فروند آن ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала