علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی

عضو شوید
قبلاً کارشناسان امریکایی سلاح روسی را کهنه شده خوانده بودند. اما حالا وزارت دفاع امریکا به کمپنی های امریکایی طراحی نمودن سلاح های مشابه روسی را پیشنهاد میکند. هدف – گویا اینست، تا پوتنسیال خلاق برای رقابت با نمونه های مشابه خارجی ایجاد گردد. اما آیا امریکا حقوق منحصر به فرد را فراموش نکرده؟

مایکل پیک در نشریه « The National Interest» امریکا می نویسد، برای چه نیروی ویژه امریکا به تولید ماشیندارهای روسی ضرورت پیدا کرده است؟

© Sputnik / Ilya Pitalevعلاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی  - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی

اصلاً اگر هر ویدیو در باره منازعه نظامی، مانند جنگ در عراق و سوریه، مشاهده کرد، پاسخ روشن میگردد. اکثریت گروه های مسلح از سلاح های روسی یا شوروی یا کاپی های محلی آنها — از تفنگ ها تا دستگاه های راکتی و ماشیندارهای ثقیل که بالای جیپ ها نصب شده، استفاده میکنند. این بدان معنی است، وقتیکه نیروهای ویژه امریکایی برخی از این گروپ ها را توسط سلاح تامین میکنند، آنها مجبورند بازارهای جهانی تسلیحات را بپالند، تا تخنیک روسی و همچنان پرزه جات فالتو را بدست آورند.

© Sputnik / Hikmet Durgunپایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است - اسپوتنیک افغانستان
پایگاه امریکا در سوریه – خار چشم روسیه و ایران است

از همینرو قوماندانی نیروهای ویژه امریکا که راهنمایی قطعات مختلف نیروی ویژه امریکا را بر دوش دارد، مفکوره دارد — بجای آن، تا سلاح روسی خریداری کرد، چرا آن را مستقلانه تولید نکرد؟ فقط از همینرو اداره عمومی نیروهای ویژه وزارت دفاع امریکا به کمپنی های امریکایی طرح نمودن پلان تولید سلاح روسی و دیگر سلاح های خارجی را پیشنهاد میکند.

طبق پروگرام حمایت از تشبثات کوچک در عرصه تحقیقات نوآوری ها (SBIR) که از جانب اداره عمومی قوماندانی نیروهای ویژه پیشنهاد شده، هدف اینست، تا « در کشور پوتنسیال نوآوری برای تولید کاپی های دقیق سلاح خارجی کثیرالاستفاده ایجاد گردد که با محصولات برابر باشند که در حال حاضر به سطح بین المللی تولید میشوند، یا از آنها برتری داشته باشند».

© Sputnik / Iliya Pitalevعلاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی  - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی

اگر دقیق تر گفته شود، اداره عمومی قوماندانی نیروهای ویژه ضرورت دارد، تا کمپنی های امریکایی براساس اسناد سلاح های تیار یا «مجدداً طراحی شده» در کشور ماشیندار سبک کلاشنیکوف 7,62×54R و ماشیندارهای ثقیل 12,7×108 мм، مانند ماشیندارهای روسی که نیکیتین، سوکالوف و ولکوف طراحی کرده، تولید کنند.

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی  - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی نیروی ویژه امریکا به سلاح روسی

این سوال مطرح میشود که آیا در صورت تولید سلاح روسی در امریکا بدون جواز پرابلم های به ارتباط مسایل حقوقی بوجود نه خواهد آمد. به گفته نویسنده مقاله، در هر صورت، مفکوره تولید سلاح خارجی در امریکا بجای آن، تا آن را از تاجران غیرمطمئین یا مشکوک بین المللی سلاح خریداری کرد، معقول و از نقطه نظر اقتصادی مناسب به نظر میرسد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала