نگرانی‌ها از نفوذ نیروهای دشمن در میان نظامیان کشور

© AP Photo / Massoud Hossainiنگرانی‌ها از نفوذ نیروهای دشمن در میان نظامیان کشور
نگرانی‌ها از نفوذ نیروهای دشمن در میان نظامیان کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ملی افغانستان، روز گذشته دو افسر ارتش این کشور را به جرم جاسوسی به استخبارات پاکستان محکوم به بیست سال زندان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، در پی این خبر اکنون نظامیان پیشین جا گرفتن استخبارات کشورهای بیرونی و نیز نفوذی های دشمن در نهاد های امنیتی را نگران کننده می‌دانند.

افزایش تلفات سرسامآور تروریست ها در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش تلفات سرسامآور تروریست ها در افغانستان

نورالحق علومی، وزیر پیشین امور داخله افغانستان می‌گوید: "نفوذ استخبارات خارجی در تمام اقشار جامعه وجود دارد. این خودش خیانت ملی است، اگر ما نتوانیم اداره سالم بسازیم و نهادهای خود را اداره کنیم، دشمن هم با بکارگیری از اطلاعات نفوذی هایش برنامه های شانرا اجرا می کنند".
سال‌ها مخالفان سیاسی حکومت گفته اند که بجای رزمیدن درمیدان نبرد، نخست باید ریشه‌های ستون پنجمی ها در درون نظام خشکانیده شود؛ چیزی که حکومت بارها خواهان ارایه مدارک در این باره شده است.
بربنیاد قانون جزا "هر گاه تبعه افغان به نفع دولت خارجی جاسوسی کند، اسناد و مدارک یا معلومات که حاوی اسرار دولتی باشد، جمع آوری کرده باشد، جرم آن تحت عنوان خیانت ملی آمده است. بناً مجازات آن به اساس قانون جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، در ماده اول آن حبس دوامدار یا اعدام پیش بینی شده است".
درهمین حال، وزارت دفاع از بیشتر ساختن تلاش ها برای شناسایی نفوذی ها در درون ارتش سخن می‌زند.
غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع می گوید: "این تلاش‌ها بیشتر شده است، و به هیچ کسی اجازه جاسوسی در درون ارتش داده نخواهند شد".
به باور شماری از نظامیان بازداشت دو افسر ارتش در قول ‌اردوی 201 سیلاب در ولایت ننگرهار به جرم جاسوسی برای سازمان استخبارات نظامی پاکستان اوج نفوذ استخبارات پاکستان را در نظام افغانستان نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала