نماینده ویژه‌ی امریکا برای صلح افغانستان وارد عربستان شد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzad Facebookزلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد پس از گفتگو با مقام های پاکستان و افغانستان به عربستان سفر نموده و با محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون شورای وزیران و وزیر دفاع این کشور دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در این دیدار که وزیر خارجه و معاون استخبارات عربستان و مسوولین سفارت امریکا در ریاض نیز حضور داشتند، روابط امریکا — عربستان و همچنان تلاش‌ها در مورد موضوع افغانستان بررسی شده است.

این درحالیست که پاکستان و ایالات متحده امریکا نیز برای شامل ساختن عربستان سعودی در تلاش‌های مرتبط با روند صلح افغانستان، توافق کرده‌اند.

خلیلزاد: حکومت و طالبان نمایندگان شان برای مذاکرات را انتخاب کنند - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: حکومت و طالبان نمایندگان شان برای مذاکرات را انتخاب کنند

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که شامل‌سازی عربستان سعودی در این تلاش‌ها، در گفتگوی طولانی مدت زلمی خلیلزاد با مقام‌های پاکستانی در وزارت خارجه این کشور مطرح شده است.

همزمان یک سخنگوی سفارت امریکا در اسلام آباد گفته که آقای خلیلزاد با کلیدی ترین مقام‌های پاکستان دیدار کرده و در این دیدارها، روی چگونگی دست‌یابی به یک توافق سیاسی برای افغانستان، بحث شده است.

قبل از این، نماینده ویژه‌ی ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان در جریان سفرش به کابل اعلام نموده بود که حکومت افغانستان و گروه طالبان باید هیات "باصلاحیت" شان را برای اشتراک در مذاکرات صلح ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش‌ها، قاضی خلیل، سفیر پاکستان در روسیه نیز اعلام کرده که نشست مسکو درباره روند صلح افغانستان، در آخر همین ماه (میلادی) و یا آغاز ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала