آغاز پروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از جا به جایی اس-300 در سوریه

© Photo / U.S. Air Force photo by Master Sgt. Lance Cheungآغاز پروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از جا به جایی اس-300 در سوریه
آغاز پروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از جا به جایی اس-300 در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا پروازهای شناسایی را در نزدیکی مرز سوریه انجام دادند.

جا به جایی اس-300 در سوریه در مدت 2-3 ماه توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
جا به جایی اس-300 در سوریه در مدت 2-3 ماه توسط روسیه
به گزارش اسپوتینک، سرویس های غربی نظارت بر پروازهای هوایی نوشت: ابتدا هواپیمای شناسایی راهبردی بریتانیایی RC-135V با نمره ZZ666 که از جزیره کرت یونان آمده بود، مدت سه ساعت پرواز کرد.

به دنبال این هواپیما پرواز هواپیمای شناسایی راداری Sentry AEW.1 (AWACS) نیروی هوایی بریتانیا در نزدیکی سوریه و پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در بندر طرطوس مشاهده شد.

این در حالیست، که روز دوشنبه نیز چهار جنگنده اسرائیلی اف-16 حریم هوایی لبنان را نقض کردند و در نزدیکی مرزهای سوریه پرواز کردند که هفته گذشته سامانه های پدافند هوایی اس-300 برای دفاع از مرزهای سوریه به آن کشور تحویل داده شد.
پیش از این نیز جنگنده های اسرائیلی پس از پرواز تا نزدیکی مرزهای سوریه، برگشتند و بسوی اسرائیل پرواز کردند.
ناظران بر این باورند، که نیروی هوایی اسرائیل می خواست فضای هوایی سوریه را در رابطه با آمادگی سیستم پدافند هوایی اس-300 امتحان کند.
یادآوری می کنیم، که هفته گذشته روسیه 4 سیستم پدافند هوایی اس-300 را با هواپیمای آن-124 به سوریه منتقل کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 17 سپتمبر سیستم پدافند هوایی سوریه بطور غیرعمد هواپیمای ایلوشین —20 روسیه را در نزدیکی سوریه زمانی هدف قرار داد که جنگنده های اسرائیلی اف —16 ضرباتی به اهداف در خاک سوریه وارد می آوردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم راکتی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند.. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند و سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود دانست که پاسخ مناسب را به آن دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала