ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر
ناپدید شدن 5 شاهزاده سعودی در هفته اخیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از زمان ناپدیدشدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی 5 شاهزاده سعودی نیز ناپدید و شماری نیز دستگیر شده اند.

شاهزاده های عربستان سعودی هنوز هم در حبس به سر میبرند - اسپوتنیک افغانستان
شاهزاده های عربستان سعودی هنوز هم در حبس به سر میبرند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه انگلیسی «آی» در مقاله‌ای با عنوان «ناپدید شدن شاهزاده‌هایی پس از سخن گفتن از ناپدید شدن روزنامه‌نگار»، فاش کرد، که دست‌کم 5 شاهزاده سعودی طی هفته گذشته ناپدید شده‌اند و مکان اختفای‌شان نیز تاکنون معلوم نشده است.

روزنامه آی این خبر را به‌نقل از شاهزاده «خالد بن‌فرحان» که در تبعید اش را خواسته در آلمان به‌سر ‌برد، اعلام و تصریح کرد، که این شاهزاده‌ها به‌دلیل سخن گفتن علیه موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ناپدید شده‌اند.

در ادامه این روزنامه انگلیسی به‌نقل از شاهزاده بن‌فرحان می نویسد، که مقام‌های حکومت ریاض همچنین 10 روز پیش از ربودن خاشقجی، برای ربودن وی نیز نقشه کشیدند. مقام‌هایی به خانواده این شاهزاده وعده میلیاردها دالر به ‌ازای رفتن‌شان به قاهره و دیدار با مسئولان کنسولگری عربستان در پایتخت مصر را داده بودند.

شاهزاده بن‌فرحان گفته است، که «مقام‌های سعودی دست‌کم 30 بار با من تماس گرفته اند».

به‌گفته این شاهزاده، شماری از شاهزاده‌ها اکنون در زندان هستند. از پنج روز پیش پنج نفر از شاهزاده‌ها به دیدار «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه رفتند تا نگرانی‌شان را از آینده خاندان آل‌سعود ابراز کنند ولی آنها به‌دلیل اشاره به قضیه خاشقجی، دستگیر شده اند.

یادآوری می کنیم، که مقامات ترکیه بر این باورند، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار و تحلیلگر عربستانی طی هفته گذشته ـ دوم تا هفتم ـ در کنسولگری کشورش در استانبول به قتل رسیده است. اقدامی که یک توطئه طراحی‌شده و قتل از پیش تعیین‌شده برای از میان برداشتن یکی از جدی‌ترین و فعال‌ترین منتقدان حکومت آل سعود در عربستان عنوان شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала