ملاقات نماینده امریکا در امور افغانستان با وزیر امور خارجه قطر

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerملاقات نماینده امریکا در امور افغانستان با وزیر امور خارجه قطر
ملاقات نماینده امریکا در امور افغانستان با وزیر امور خارجه قطر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان امروز جمعه با معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفتگو کرد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی به اشاره به رسانه‌های قطر، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در امور افغانستان و شیخ محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، و وزیر خارجه قطر در این دیدار درباره چگونگی دستیابی به صلح در افغانستان با هم به تبادل نظر پرداخته اند.
خلیل‌زاد پس از سفر به کابل، اسلام‌آباد و ریاض به دوحه رفته تا درباره صلح افغانستان و آوردن طالبان پای به میز مذاکره با مقامات قطر رایزنی کند.

گفتنی است او پس از رایزنی با مقامات بلندپایه افغانستان و پاکستان دیروز به ریاض رفت و با محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرده بود.
بازدید خلیل‌زاد از قطر، در چارچوب سفر 10 روزه او به منطقه جهت زمینه‌سازی برای گفتگوهای صلح است. او در چند روز اخیر با محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور، سرور دانش معاون دوم او، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و شماری دیگر از مقامات افغانستان دیدار کرده و از آنها و همچنین گروه طالبان خواسته تا نمایندگان خود در مذاکرات صلح را معرفی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала