نامزدان احتمالی نماینده دائمی امریکا در سازمان ملل معرفی شدند

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، پس از استعفای نیکی هیلی از نمایندگی امریکا در سازمان ملل، دو نامزد را برای پست معرفی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه " پولیتیکو" دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در حال بررسی دو نامزد برای جانشینی نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد است.
نشریه با استناد به مقامات عالی رتبه گزارش داده است که، جیمی ماکورت، سفیر فعلی ایالات متحده امریکا در فرانسه و موناکو و کلی کرافت، سفیر امریکا در کانادا نامزدهای جاگزین های احتمالی نیکی هیلی، نماینده سابق امریکا در سازمان ملل هستند.
نشریه خاطرنشان می سازد که رئیس جمهور امریکا می خواهد یک زن را به این سمت منصوب کند. همچنین کاخ سفید با در نظر داشت وضع امنیتی ترجیح می دهد نمایندگی دائم امریکا در سازمان ملل از بین کارکنان فعلی دولت ایالات متحده انتخاب شود چون" اگر کس دیگری انتخاب شود باید تشریفات پر کردن اسناد، بررسی مشخصات فردی و مطالعه وضعیت مالی را طی کند که این امر وقت زیادی را در بر می گیرد.
یک مقام ارشد کاخ سفید هفته گذشته- اعلام کرد که نیکی هیلی نماینده امریکادر سازمان ملل از سمت خود استعفا داده است.
هیلی در حالیکه صبح روز سه‌شنبه از کنار خبرنگاران در کاخ سفید عبور کرد در این مورد هیچ اظهارنظری نداشت.
طبق گزارش گاردین دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با این استعفا موافقت کرد.
هیلی در بدو ورود به کاخ سفید در گفت‌وگو با رویترز این خبر را تایید نکرد.
وی پیش از این فرماندار سابق کارولینای جنوبی و یکی از برجسته‌ترین دستیاران ترامپ بوده که به عنوان چهره بین‌المللی دولتی فعالیت کرد که دکترین سیاست‌خارجی مشخصی نداشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала