لحظه قتل خبرنگار سعودی توسط ساعت Apple Watch

© AP Photo / Virginia Mayoلحظه قتل خبرنگار سعودی توسط ساعت Apple Watch او
لحظه قتل خبرنگار سعودی توسط ساعت Apple Watch  او - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لحظه قتل روزنامه نگار سعودی؛ جمال خاشقجی توسط ساعت دستی Apple Watch خودش ضبط و در دسترس مقامات پولیس قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازروزنامه دولتی ترکیه" صباح" لحظه قتل و بازجویی از روزنامه نگار سعودی در سفارت آن کشور در ترکیه به طور تصادفی توسط ساعت Apple Watch خود خاشقجی ضبط شده است.
به گفته روزنامه، خاشقجی پیش ازرفتن به سفارت، آیفون خود را به نامزدش داده و ساعت Apple Watch خود را در رژیم ضبط عیار نمود. در گزارش آمده است که ساعت دست خاشقجی و تلفن همراه وی با هم وصل بودند.
گفته می شود که در نتیجه صدای "بازجویی، شکنجه و قتل" و همچنین "لت و کوب" جمال خاشقچی ضبط شده و به طور اتومات به تلفن همرا وی منتقل شده است. اطلاعات عربستان سعودی اگر چه متوجه ساعت شده و تلاش نموده اند که آنرا پاک کنند اما قسمت های از ضبط حفظ شده و پس از مطالعه آن معلوم شد که خاشاقجی به قتل رسانده شده. 

عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان با رشوه 5 میلیارد دالری قصد بستن پرونده قتل خاشقجی را دارد
 
روز پنجشنبه واشنگتن پست گزارش داد که دولت ترکیه به امریکا اطلاع داده است که ''فایل های صوتی و تصویری را به دست آورده است که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در داخل ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول در تاریخ دوم اکتبررا تایید می کند.''
هنوز مشخص نیست که این فایل ها چگونه در اختیار دولت ترکیه قرار گرفته و آیا برای بررسی در اختیار مقام های امریکایی گذاشته شده اند یا نه؟
خاشقجی که ستون‌نویس روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست و از صریح‌ترین منتقدان ریاض به شمار می‌رود از تاریخ دوم اکتبرپیش بعد از ورود به قنسولگری عربستان در استانبول مفقود شده است.
خاشقجی 59 ساله در گذشته مشاور دولت عربستان بوده و سال گذشته از ترس دستگیری از کشورش خارج شد. او تاکنون بارها به سیاست‌های «محمدبن سلمان»، ولیعهد سعودی و همچنان تجاوز نظامی کشورش به یمن انتقاد کرده است.
محمد بن سلمان در مصاحبه‌ای روز جمعه با شبکه خبری بلومبرگ مدعی شده خاشقجی مدت کوتاهی بعد از ورود به قنسولگری عربستان از آنجا خارج شده است.
علی‌رغم انکارهای ریاض، انقره می‌گوید معتقد است که خاشقجی هنوز داخل ساختمان قنسولگری است. ترکیه، بعد از مفقود شدن این روزنامه‌نگار، ساختمان قنسولگری را محاصره کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала