کشف اسکلت اولین کودک خون آشام در ایتالیا

© Sputnik / Alexandr Kryazhevکشف اسکلت اولین کودک خون آشام در ایتالیا
کشف اسکلت اولین کودک خون آشام در ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک گروه باستان شناسان از ایتالیا و امریکا در یک گورستان باستانی در منطقه اومبریا ایتالیا، اسکلت یک کودک را کشف کردند که مظنون به "خون آشامی" بوده و به علل بیماری مالاریا درکذشته است. سنگی برای حفاظت دیگران در برابر بیماری مالاریا در دهان این کودک قرار داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت دانشگاه ایالتی آریزونا، یک گروه باستان شناسان از ایتالیا و ایالات متحده امریکا در یک گورستان باستانی در منطقه اومبریا ایتالیا، اسکلت یک کودک را کشف کردند که مظنون به "خون آشامی" بوده و گفته می‌شود که به علل بیماری مالاریا درگذشته، سنگی برای حفاظت دیگران در برابر بیماری مالاریا در دهان این کودک قرار داده شده است.

قدیم‌ترین نامه مرموز مصری رمزگشایی شد - اسپوتنیک افغانستان
قدیم‌ترین نامه مرموز مصری رمزگشایی شد+عکس

این باستان شناسان از کشور ایتالیا و امریکا از دانشگاه ایالتی آریزونا و دانشگاه استنفورد امریکا، به‌خاطر تحقیقات حفاری در گورستان کودکان که در قرن پنجم میلادی در شهرک لونیانواین تورینا دفن شده بودند انجام دادند. به گفته باستان شناسان ساکنین محلی به این باور بودند اگر فردی به علل بیماری مالاریا جان بدهد، شخص جان باخته را با قرار دادن سنگ در دهانش دفن می‌کردند و با این کارشان مانع از تبدیل این فرد به "خون آشام‌ها" در نیمه شب می‌شدند.
دیوید سورن، باستان شناس و پروفیسور دانشگاه ایالتی آریزونا امریکا گفت: "من هرگز با چیزی شبیه به این اسکلت ندیده بودم و این شکل این اسکلت بسیار وحشتناک و عجیب‌و غریب است".
باستان شناسان گورستان لونیانواین تورینا را منحصر به فرد محسوب می‌کنند. پیش از این آنها در گورستان اسکلت‌های غیرمعمول کودکان و نوزادان را با بقایای حیوانات، یک دیگ برنز پر از خاکستر و سنگ‌های که به دست و پای مرده‌ها گره خورده بود را کشف نموده بودند.
خون‌آشام‌ها قرن‌ها پیش از دراکولا وجود داشتند، آنها تنها انسان‌های بدشانسی بودند که به گسترش طاعون متهم شدند و برای اینکه نیمه‌شب‌ها زنده نشوند، با میله بلندی درون قفسه‌سینه‌شان به زمین دوخته شده بودند.
پیش از این باستان شناسان بلغارستان، دو اسکلت را با میله‌ای آهنی که درون قفسه‌سینه هر یک از آنها فرورفته بود را در گورستان مربوط به قرون وسطی این کشور می‌شود کشف نمودند.
کشف این دو اسکلت جدید که میله‌ای آهنی درون قفسه‌سینه هر یک از آنها فرورفته تا مانع از زنده شدن مجدد این مرده‌ها شود، نشان می‌دهد ساکنان اروپای مرکزی و غربی تا چه اندازه به وجود خون‌آشام‌ها اعتقاد داشته و برای نجات از آن به شیوه‌های متفاوتی متوسل شده‌اند.
این دو اسکلت که حدود 800 سال پیش در دیری در شهر Sozopol در کرانه‌های دریای سیاه دفن شده‌اند، تنها نمونه‌ای از انسان‌های بدشانسی هستند که مظنون به خون‌آشامی بوده‌اند و چند قرن بعد افسانه‌های امروزی را شکل داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала