طوفان "مایکل" به جنگنده‌های اف-22 خسارات گسترده‌ای وارد کرد+ویدیو

© AP Photo / David Goldmanطوفان "مایکل" به جنگنده‌های اف-22 خسارات گسترده‌ای وارد کرد+ویدیو
طوفان مایکل به جنگنده‌های اف-22 خسارات گسترده‌ای وارد کرد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا گفته اند که در نتیجه وقوع طوفان "مایکل" جنگنده‌های اف-22 این کشور در پایگاه نیروهای هوایی در فلوریدا دچار آسیب‌ جدی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Air Force Times، نیروهای هوایی امریکا تائید کرد که در نتیجه وقوع طوفان ویرانگر "مایکل" به پایگاه‌ نیروهای هوایی تیندال در فلوریدا شماره نامشخص از جنگنده‌های اف-22 کشور آسیب جدی دیده اند. همچنان بنابر تائید نیروهای هوایی امریکا، پایگاه هوایی تیندال در نتیجه این طوفان دچار خساراتی شده است.

آن استفانیک، سخنگوی نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا اعلام که به علت آسیب دیدن آشیانه‌های جنگنده‌ها و مسائل ایمنی در آشیانه‌ پایگاه تیندال نیروهای هوایی امریکا هنوز نتوانسته است تعداد دقیق جنگنده‌های اف-22 این کشور را که در طوفان "مایکل" دچار آسیب شدند مشخص کند.
ام‌اس‌ان‌بی‌سی گزارش داد از مجموع 55 جنگنده اف-22 مستقر در پایگاه تیندال، 33 جنگنده پیش از وقوع طوفان از این پایگاه خارج شدند و 22 جنگنده در این پایگاه هوایی باقی ماندند.
جنگنده رادارگریز اف-22 امریکا در سال 2005 به کار گرفته شد و تنها جنگنده نسل پنجم است که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنگنده گران قیمت حداقل 143 میلیون دالر ارزش دارد. در سال 2011 شرکت امریکایی لاکهید مارتین ساخت این جنگنده را متوقف کرد و تولید ناوگان آن را در رقم 187 متوقف کرد.

ویدیویی هوایی گرفته شده از این پایگاه در روز پنج‌شنبه نشان دهنده آسیب جدی به سقف بخش‌هایی از این پایگاه هوایی و فروریختن آنها است. در میان بخش‌های فروریخته از این پایگاه چندین طیاره جنگی از جمله جنگنده اف-16 مشاهده می‌شود. بقایای آسیب شده یک جنگنده اف-15 نیز که به موقع از پایگاه خارج نشد، در تصاویر پایگاه قابل مشاهده است. ویدیوها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد سقف این پایگاه به شدت دچار آسیب شده و فروریخته و تنها چارچوب آن باقی مانده است.
طوفان "مایکل" قدرتمندترین طوفانی است که طی پنجاه سال گذشته قاره امریکا را درنوردیده است. شمار تلفات طوفان مایکل در جنوب شرقی این کشور به 11 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала