لحظه هدف قرار گرفتن تانک "آبرامز" نیروهای سعودی توسط حوثی‌ها+ویدیو

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر لحظه هدف قرار گرفتن تانک آبرامز نیروهای سعودی توسط حوثی‌ها+ویدیو
لحظه هدف قرار گرفتن تانک آبرامز نیروهای سعودی توسط حوثی‌ها+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تانک نظامیان سعودی (M1A2S Abrams) در جنوب عربستان سعودی از سوی حوثی‌های یمن هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، حوثی‌های یمن یک تانک (M1A2S Abrams) در منطقه جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی را آتش زدند. و ویدیو نابودی این تانک در صفحه توییتر (Yemen Observer) منتشر شده است.
این رویداد در ولایت جیزان عربستان اتفاق افتاده است، مهاجمان تلاش داشتند که تانک (M1A2S Abrams) را بدون پشتیبانی نیروهای پیاده نظامی بود متوقف کنند. در این ویدیو دیده می‌شود که چطور این ماشین‌دار نظامی حوثی‌ها زیر آتش می‌گیرد.
در جریان این نبرد تانک آسیب می‌بینید و تانکیست آن فرار می‌کند، تانک محاصره شده و توسط حوثی‌های آتش زده می‌شود. اما مشخص نیست که تسلیحات آن بیرون کشانیده شده است یا نی.

Abrams تانک اصلی نیروهای نظامی امریکا است. این تانک‌ها از سال 1980 بدین سو تولید می‌شوند و در نیروهای نظامی برخی کشورها از جمله عربستان سعودی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در یمن از سال 2014 بدینسو جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فعلی یمن، جریان دارد. از سال 2015 به بعد ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی می‌کند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала