قربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق افزایش یافت

© AP Photo / Khalid Mohammedقربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق افزایش یافت
قربانیان آب آشامیدنی مسموم در عراق افزایش یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
111 هزار عراقی با نوشیدن آب آشامیدنی غیر صحی مسموم شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه Al-Sumaria با استناد از بیانیه‌ای دفتر مهدی ال تمیم — کمیساریای عالی حقوق بشردر عراق، شمار افرادی که با آب آشامیدنی در شهر بصره در جنوب عراق مسموم شده اند، به 111 هزار نفر افزایش یافت.
در بیانیه گفته می شود که کمیساریای حقوق بشر خواستار موضع روشن و جدی در مورد این موضوع از سوی دولت مرکزی و مقامات محلی است.
در تاریخ 8 جولای تظاهرات در عراق از بندر جنوبی بصره آغاز شد. این تظاهرات پس از مرگ یکی از تظاهرکنندگان اعتراض در برابر بیکاری و بدتر شدن اقتصاد در این کشورآغاز شد.
اعتراضات از بصره به سایر ولایت های جنوب عراق گسترش یافته است که شهر های، میسان، کربلا، نجف، دقر و بابل را در بر می گیرد. اعضای تظاهرکنندگان و خواسته های آنها توسط قدرت روحانی شیعیان عراقی علی السیستانی حمایت می شوند. تظاهرکنندگان می خواهند که مقامات به قطع برق پایان دهند و دسترسی به آب اشامیدنی را برای شهروندان تامین نمایند.
از زمان برگزاری‌ انتخابات پارلمانی عراق تاکنون گروه های سیاسی هنوز نتوانسته‌اند بر سر تشکیل دولت به توافق برسند.
در همین حال، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز در بیانیه‌ای گفته است که دولت او توصیه های آیت الله سیستانی را برای حل مشکلات کنونی سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.
عراق به مدت سه سال درگیر نبرد با گروه حکومت اسلامی، داعش بود و سال گذشته حیدر العبادی شکست داعش را در این کشور اعلام کرد. اما ناکارآمدی، فساد اداری و سطح بسیار پائین خدمات عمومی بر نارضایتی‌ها در این کشور افزوده است.
بنابر آمار رسمی، نرخ بیکاری در عراق نزدیک به 11 درصد است و این میزان در بین جوانان دوبرابر است. حدود 60 درصد از جمعیت عراق زیر 24 سال دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала