ولسوالی اندر غزنی توسط طالبان آتش زده شد

© Sputnikغزنی
غزنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که طالبان مقر ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی اندر غزنی را بعد از ظهر روز یکشنبه آتش زدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" خالق‌داد اکبری، عضو شورای ولایتی غزنی، گفته است، پس از آنکه قوای دولتی مقر ولسوالی و فرماندهی پولیس اندر را بدون درگیری تخلیه کرده و در ساحه چهار دیوار این ولسوالی منتقل کردند، طالبان وارد این ساحه شده و ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس را به آتش کشیدند.
ذبیح‌الله مجاهد، که خود را سخنگوی طالبان می‌خواند، نیز با ارسال پیامی به رسانه‌ها ادعا کرده است که جنگجویان آن گروه، مرکز ولسوالی اندر را تصرف کرده اند.
اما مقام‌های امنیتی غزنی با رد این ادعای طالبان می‌گویند که به خاطر جلوگیری از تلفات افراد ملکی، مقر ولسوالی وفرماندهی پولیس اندر را ازساحه قبلی‌اش منتقل کرده اند.
فرید احمد مشعل، فرمانده پولیس ولایت غزنی گفت " عملیات گسترده را برای بیرون راندن مخالفین از ولسوالی اندر راه اندازی کردیم و مقر ولسوالی و فرماندهی امنیه را در ساحه چهار دیوار این ولسوالی منتقل کردیم تا از تلفات افراد ملکی جلوگیری شود".
فرمانده پولیس غزنی گفت که هم اکنون شمار زیاد قوای امنیتی افغان در ولسوالی اندر مصروف انجام عملیات اند.
ساحه چهار دیوار ولسوالی اندر غزنی که مقر ولسوالی و فرماندهی پولیس در آن منتقل شده است حدود 5 کیلومتر از مرکز شهر غزنی فاصله دارد.
مقام‌های امنیتی غزنی می‌گویند از اثر حملات تهاجمی طالبان بر ولسوالی اندر به افراد ملکی و نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است اما در 24 ساعت گذشته 23 مخالف مسلح دولت کشته شده اند.
این در حالیست که دو ماه قبل طالبان در یک حمله گسترده تهاجمی بخش‌هایی از مرکز شهر غزنی را به تصرف خود درآورده بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала