امریکا تحریم ها علیه ایران را گسترش داد

© AFP 2023 / Carlos Barriaامریکا تحریم ها علیه ایران را گسترش داد
امریکا تحریم ها علیه ایران را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا ۲۰ شرکت و بانک ایرانی را به دلیل حمایت از سپاه پاسداران ایران شامل در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه امریکا با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که ایالات متحده امریکا ۲۰ شرکت و بانک را به دلیل حمایت مالی از شبه نظامیان «نیروی بسیج» که بخشی از سپاه پاسداران ایران میباشند، را تحریم کرد. 

بر بنیاد گزارش، شرکت های سرمایه گذاری، گروه های مالی که در عرصه استخراج روی و تولید فولاد فعالیت دارند، بانک ها، صندوق تعاون و غیره از جمله شرکت های هستند که شامل فهرست تحریم های امریکا شده اند.

گفته میشود که دفاتر مرکزی تمام این شرکت ها و بانک ها در ایران قرار دارند.

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. 

این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. رئیس جمهور ترامپ معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала