سپاه پاسداران ایران با راکت بالستیک دریایی با برد 700 کیلومتر مجهز شد

© AP Photo / Iranian Defense Ministryسپاه پاسداران ایران با راکت بالستیک دریایی با برد 700 کیلومتر مجهز شد
سپاه پاسداران ایران با راکت بالستیک دریایی با برد 700 کیلومتر مجهز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران راکت بالستیک دریایی با برد 700 کیلومتر را امروز آزمایش کرد.

تحریم های ترامپ علیه سپاه پاسداران ایران - اسپوتنیک افغانستان
تحریم های ترامپ علیه سپاه پاسداران ایران
به گزارش اسپوتینک به نقل از تسنیم، سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده سپاه پاسداران ایران در ششمین نشست مسئولان سیاسی رده های نیروی مسلح ایران به تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای آفندی و پدافندی نیروی هوافضای سپاه پرداخت.

سردار حاجی‌زاده در همین زمینه اشاره کرد:- "رهبر معظم انقلاب در سال 1386 به فرمانده وقت نیرو فرموده بودند؛ «من نمی‌دانم با راکت بالستیک زمین به زمین می‌شود کشتی را زد یا نه، و اگر بتوانید این کار را بکنید، ‌کار بزرگی است». ما برای تبعیت از ایشان، بچه‌ها را فعال کردیم و امروز موفق شده‌ایم راکت ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله 700کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم".

وی افزود:- "امروز راکت‌های تولیدی ما از 200 کیلومتر تا 2000 کیلومتر همه نقطه‌زن هستند و راکت‌های تولیدی گذشته هم همه در حال تبدیل شدن به نقطه‌زن هستند".

وی همچنان به چند نمونه از عملیات‌های راکتی این نیرو به‌روی مواضع دشمن هم اشاره کرد و گفت:- "در جنوب شرق کشور عوامل ضدانقلاب 14 نفر از نیروهای سپاه را به‌شهادت رسانده بودند و نیروی زمینی سپاه محل اختفای سرکرده این گروهک را رصد کرده بود که دو خانه در فاصله 70کیلومتری از مرز ایران در یک روستا و کنار مسجد واقع شده بود. راکت‌های ما برای برد 250 تا 300 کیلومتری ساخته شده بود؛ لذا بر اساس تعهدی که داده بودیم، برد راکت را تنظیم و تنها آن دو خانه را منهدم و نفرات آنجا را به درک واصل کردیم و هیچ خسارتی به روستا و مسجد آن وارد نشد".

سردار حاجی‌زاده در پایان تأکید کرد:- "ما معتقدیم کشوری که توانایی ساخت تجهیزات پیچیده‌ راکت را دارد و به مبانی علمی و فناوری آن دست یافته است، قطعاً در حوزه‌های غیرنظامی مانند نفت،‌ پتروشیمی،‌ خودرو و غیره که این پیچیدگی را ندارد و مشکل از نبود فناوری و متخصص نیست، می‌تواند با تقویت ولایتمداری و حل مشکل تنبلی و نبود باور در این حوزه‌ها نیز پیشرفت کند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала