پمپئو برای یافتن ثبوت قتل خاشقجی به ریاض رفت

© AFP 2023 / Andrew Harnikپمپئو برای یافتن ثبوت قتل خاشقجی به ریاض رفت
پمپئو برای یافتن ثبوت قتل خاشقجی به ریاض رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، وزیر امور خارجه امریکا را جهت دریافت پاسخ در مورد قتل روزنامه نگار سعودی به ریاض فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده برای گفت‌وگو با پادشاه عربستان درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی و احتمال قتل این نویسنده عربستانی راهی ریاض شد.
پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده که با سلمان بن عبدالعزیز آل سعود درین مورد تماس تلفنی داشت، در توئیتر از تصمیم برای اعزام پمپئو به عربستان خبر داد.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا پس از گفت‌وگو با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه امریکا را برای گفت‌وگو با سلمان راهی ریاض کرد.  

ترامپ بدون اشاره به مدارکی گفته است که کشته شدن خاشقجی احتمالا به دست "قاتلان سرکش و خودسر" بوده است و با این روش احتمالا تلاش کرده است تا راهی برای خروج از این بحران دیپلماتیک جهانی به آنها نشان دهد.
سخنگوی شورا امنیت ملی امریکا نیز اعلام کرد، پامپئو بعد از عربستان به ترکیه می‌رود و قرار است در این سفرها درباره تحقیق پیرامون پرونده قتل جمال خاشقجی صحبت کند.
خاشقجی منتقد و روزنامه‌نگار سعودی دو هفته پیش برای انجام برخی امور کنسولی به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه رفت و دیگر از آنجا بیرون نیامد.
درحالی که فرضیه قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان روز به‌روز قوت بیشتری می‌گیرد، ریاض همچنان منکر دخالت در این موضوع است.
پیش از این، سفارت عربستان سعودی در واشنگتن از ایالات متحده و سایر کشورها به خاطر موضع گیری آنها در مورد ناپدید شدن این روزنامه نگاری ابراز تشکری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала