آیا استرالیا در فکر به رسمیت شناختن اورشلیم است؟

© Photo / Rodrigo Gianesiآیا استرالیا در فکر به رسمیت شناختن اورشلیم است؟
آیا استرالیا در فکر به رسمیت شناختن اورشلیم است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که این کشور در حمایت خود از معاهده هسته ای با ایران بازنگری می کند و استرالیا همچنین قصد دارد اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرده و سفارت خود را به این شهر انتقال دهد.

به گزارش اسپوتنیک، "اسکات موریسون" نخست وزیر استرالیا می گوید که باید درباره ایده‌های جدید در مورد احتمال به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل باز باشیم.
وی افزود: هنوز هیچ تصمیمی درباره انتقال سفارت اتخاذ نشده است. طی ماه های آینده با وزیران کابینه و مقامات در این باره رایزنی خواهم کرد.
سکات موریسون، خاطر نشان ساخت که، وضعیت قانونی اورشلیم یکی از جدی ترین موانع برای توافق صلح آمیز بین اسرائیل و فلسطین محسوب می شود.  

تکذیب خبر همکاری استرالیا با امریکا برای حمله به ایران - اسپوتنیک افغانستان
تکذیب خبر همکاری استرالیا با امریکا برای حمله به ایران

اسرائیل تمام شهر و همچنین بخش شرقی آنرا که پس از جنگ 1967 بدست آورده پایتخت خود محسوب می کند. فلسطینی ها تحت حمایت گسترده بین المللی می خواهد اورشلیم شرقی را پایتخت دولت فلسطین اعلام کنند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در ماه دسامبر سال گذشته، اورشلیم را پایتخت اسرائیل معرفی کرده و از انتقال سفارت امریکا از تل آویو به این شهر خبر داد.
کشورهای گواتمالا و پاراگوئه نیز از این تصمیم امریکا پیروی کردند، ولی پاراگوئه ماه گذشته تصمیم گرفت تا سفارت خود را دوباره به تل آویو بازگرداند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала