هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند

© Sputnik / Alexei Danichevهند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ژویل گیرک در مقاله منتشره در نشریه «Washington Examiner» امریکا می نویسد، فیصله هند راجع به خرید سیستم دافع هوای روسیه تهدید تحت ضربه قراردادن موافقت نامه اصولاً مهم با امریکا راجع به همکاری در عرصه دفاعی در قبال دارد، در این باره در هفته جاری سناتوران بلندپایه جمهوریخواه هشدار دادند.

جیمس لینکفورد سناتور جمهوریخواه از ایالت اوکلاهوما در مصاحبه با نشریه «Washington Examiner» گفت: این «فیصله واقعاً بر آن تائثیر میکند. زمانیکه راجع به خرید اسلحه روسیه صحبت میکنند، ما دقیقاً میدانیم که این به چه معنی است».

در هفته گذشته هند قرارداد ارسال مجتمع راکتی دافع هوای S-400 با روسیه امضا کرد. این صدرو میتواند وضع نمودن تحریمات مطابق قانون فدرالی امریکا را که اقدامات سختی را نسبت به مجتمع صنایع دفاعی روسیه پیشبینی میکند، تحریک کند، اگرچه ماموران هندی میگویند که آنها به ارتباط این تهدید احساس نگرانی نمی کنند.

اما آنها، شاید، این را درست ارزیابی نمی کنند که این صادرات به کدام حد بر « موافقت نامه تطابق وسایل ارتباط و امنیت»، COMCASA، قرارداد راجع به امنیت و تبادله اطلاعات استخباراتی اثر منفی بجا میگذارد که در ماه گذشته با شور و شعف بزرگ امضا گردید.

بوب کروکر سناتور جمهوریخواه از ایالت تینیسی، رئیس مجلس سنا در باره مناسبات بین المللی، اعلام داشت:« پیوستن هند به قرارداد COMCASA حادثه مهم محسوب میشود که همکاری ما را در عرصه امنیتی با همکار مهم منطقوی تحکیم می بخشد. هند نباید بر این پیشرفت خط بطلان بکشد و به علت فعال ساختن مواد قانون امریکا مبدل گردد که با حمایت جدی نمایندگان هردو مجلس در کانگرس تصویب شده است».

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند

این موافقت نامه که در دهلی نو توسط وزیر خارجه مایکل پومپئو، وزیر دفاع جیمس میتیس و همکاران هندی آنها در ماه گذشته امضا گردید، شرایط را برای تحویل دهی سامان آلات نظامی عالی تخنالوژیکی به هند و تبادله اطلاعات استخباراتی با آن در رژیم زمان واقعی ایجاد میکند. مقامات امریکایی عملاً این امید را پنهان نمی کردند که هند مساعدت اعظمی در تضعیف تهدیدهای بالقوه تجاوز چین در منطقه مبذول خواهد داشت.

پومپئو هنگام این سفر به ژورنالیستان گفت:« این سلسله ملاقات ها، واقعاً به مسایل جدی و مهم استراتژیکی وقف شده و آنها در طول 20، 40، 50 سال ادامه خواهند یافت».

هند از زمان جنگ سرد از سیاست عدم انسلاک پیروی میکند، وقتیکه این کشور از همکاری مستقیم با امریکا یا اتحاد شوروی امتناع ورزید.

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند

روز نامه « The Indian Express» نوشته، دو روز بعد از ان که هند، باوجود تهدید وضع نمودن تحریمات از جانب امریکا، قرارداد چندین میلیارد دالری با روسیه در باره خریداری سیستم دافع هوای S-400 «تری اومف» امضا کرد، جنرال بیپین راوات آمر درستیز نیروهای زمینی هند خاطرنشان ساخت که کشورش از سیاست مستقل پیروی میکند. او افزود، نیروهای مسلح همچنان به دریافت هلیکوپترهای «کاموف» و دیگر سیستم های تسلیحات از مسکو علاقمندی دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала