عراق از امریکا خواست این کشور را ترک کنند

© AFP 2023 / AHMAD AL-RUBAYEعراق از امریکا خواست این کشور را ترک کنند
عراق از امریکا خواست این کشور را ترک کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول پارلمان عراق روز سه شنبه اعلام کرد که حضور امریکا در عراق غیرقانونی است و انتظار می رود که پارلمان جدید مصوبه ای برای بیرون کردن نیروهای آمریکایی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، 'حسن الکعبی' در گفتگوی ویژه با روزنامه لبنانی 'الاخبار' که در رسانه های عراق بازنشر شد، گفت: یک توافق قبلی در پارلمان عراق در مورد حضور نیروهای آمریکایی تصویب شد که بر اساس آن این حضور باید محدود به آموزش و برخی امور تدارکاتی و نه حضور تعداد زیادی نیروی (رزمی) باشد.
الکعبی که عضو ائتلاف سائرون (سید مقتدا صدر) نیز می باشد با اشاره به این که حضور نیروهای آمریکایی در عراق اکنون توجیه قانونی ندارد تاکید کرد که حرف آخر را بزودی پارلمان خواهد زد.
وی افزود: من به عنوان عضوی از هیات رئیسه پارلمان، از اینکه این موضوع مطرح و تصویب شود، حمایت می کنم و شخصا به آن رای می دهم و پیش بینی من هم این است که رای می آورد.
از سوی دیگر 'عباس علیوی' عضو فراکسیون سائرون درپارلمان عراق نیز گفت: این فراکسیون درصف اول حامیان یک طرح پارلمانی برای خروج نیروهای آمریکایی و خارجی تحت هر نام و ماموریتی از این کشور خواهد بود و در این زمینه به تنهایی اقدام می کند و منتظر بقیه نمی ماند.
گفتنی است: آمریکایی ها که در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک خاک عراق شدند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала