ورود پولیس ترکیه به اقامتگاه سرکنسول عربستان

© AFP 2023 / MOHAMMED AL-SHAIKH Cemal Kaşıkçı
Cemal Kaşıkçı - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلیس و نیرو های جستجوی ترکیه برای یافتن شواهد قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار عرب،به عنوان بخشی از بازرسی ها به اقامتگاه سرکنسولگری عربستان در استانبول وارد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ترکیه نیز که در گروه کاری تشکیل یافته برای تحقیق پیرامون حادثه مفقود شدن جمال خاشقچی جای دارند، در اقامتگاه سرکنسول عربستان سعودی در استانبول حضور یافتند.
پلیس و نیرو های اعزامی در اقامتگاه ویژه سرکنسول سعودی بررسی هایی بعمل آورند.
بازرسی هایی که قرار بود عصر دیروز در اقامتگاه ویژه سرکنسول عربستان سعودی در استانبول در چهارچوب تحقیقات مربوط به حل قضیه مفقود شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار عرب انجام گیرد، به تاریخی دیگر موکول شده بود.
نیروهای پلیس ،تحقیق و بازرسی دو روز پیش به مدت نه ساعت در ساختمان سرکنسولگری بررسی هایی انجام داده بودند.
این نیرو ها علاوه بر جمع آوری نمونه های سلول های دی ان آی در داخل ساختمان سرکنسولگری با کمک مواد شیمیایی ویژه ، از کانالیزاسیون کنسولگری نیز نمونه برداری کردند.
نمایندگان های پلیس همچنین ضمن نمونه برداری از خاک حویلی سرکنسولگری سطل های آشغال را نیز برای بررسی به آزمایشگاه پلیس جنایی بردند.
گاراژ و چاه آب سر کنسولگری نیز با دقت و حساسیت بررسی شد.
در این میان مقامات اداره امنیت استانبول اعلام کردند: ترک استانبول از سوی محمد العتیبی سرکنسول عربستان مانعی برای بازرسی هایشان تشکیل نداده و تلاش فراوانی برای حل مسئله انجام می گیرد.
سرکنسول عربستان سعودی در استانبول دیروز ساعت 17 به وقت ترکیه به کشورش باز گشت.
جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقام‌های ترکیه بر این باورند که تشکیلات حکومتی در ریاض دستور ترور جمال خاشقچی را صادر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала