معمای ناپدید شدن جمال خاشقجی؛ آیا او زنده است؟

© AP Photo / Alex Brandonمعمای ناپدید شدن جمال خاشقجی؛ آیا او زنده است؟
معمای ناپدید شدن جمال خاشقجی؛ آیا او زنده است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا معتقد است که جمال خاشقجی دیگر زنده نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Associated Press، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که چنین به نظر میرسد که جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، به احتمال زیاد مرده است.

ترامپ: «قطعاً چنین به نظر میرسد که خاشقجی کشته شده است.»

بر بنیاد گزارش، رئیس جمهور ترامپ، پیش از سفر به ایالت مونتانا به خبرنگاران گفت که منتظر نتایج تحقیقات در مورد قضیه ناپدید شدن خاشقجی است، اما چنین به نظر میرسد که وی دیگر زنده نیست و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است.

به گفته وی، اگر به اثبات برسد که عربستان سعودی در این قضیه دست داشت، پیامد دخالت ریاض بسیار شدید خواهد بود.

گفتنی است، پیش از این، رئیس جمهور ترامپ با نشر پیامی در صفحه توییتر خود از تماس تلیفونی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که ولیعهد عربستان سعودی به او وعده سپرده است که ریاض قضیه ناپدید شدن خاشقجی را بررسی میکند و نتایج این تحقیقات به زودی اعلام خواهد شد.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала