امریکا: ما جنگ را در افغانستان باختیم

© AFP 2023 / Jimin LAIامریکا: ما جنگ را در افغانستان باختیم
امریکا: ما جنگ را در افغانستان باختیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و در پی جستجوی راهی برای خروج از افغانستان می باشد.

به گزارش اسپوتنیک ویکلی استاندارد، در مقاله‌ای نوشت که امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است اما حاضر به قبول این شکست نیست و اصرار دارد که بحران افغانستان در وضعیت بن بست قرار دارد.

این نشریه امریکایی با اشاره به ترور جنرال عبدالرازق اچکز فرمانده پلیس قندهار نیز نوشت که دگروال دیو باتلر، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان به جای محکوم کردن شدید و کم اهمیت جلوه دادن آن، این حمله را رویدادی «افغان علیه افغان» توصیف کرده است.
ویکلی استاندارد ادامه داد واکنش امریکا زمانی معنی دارتر می‌شود که بفهمیم واشنگتن در برابر طالبان درمانده شده است.
در ادامه این یادداشت نیز آمده است که ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش تاکنون به افغانستان سفر نکرده و به ندرت درباره این کشور صحبت می‌کند و گفت‌وگویی نیز درباره چون وچرایی لزوم پیروزی امریکا در افغانستان وجود ندارد و در مقابل آن نیز فرماندهان نظامی امریکا تاکید بر پایان دادن جنگ در این کشور دارند.
ویکلی استاندارد با اشاره به اظهارات جنرال جان نیکلسون، فرمانده سابق نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان ادامه داد: «زمان پایان دادن به جنگ افغانستان فرارسیده است»، در حالی که جنگ‌ها پایان نمی‌پذیرند؛ یا در آن پیروز می‌شود و بازنده آن خواهید شد.
این نشریه تصریح کرد: دولت ترامپ مانند دولت پیشین خود در پی یافتن راه خروج از افغانستان است و طالبان نیز با درک این موضوع از دیکته کردن شرایط خروج امریکا خرسند هستند و این چیزی است که مقامات امریکایی و طالبان در حال گفت‌وگو درباره آن هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала