کابل با بیشترین و ارزگان با کمترین رای دهندگان در انتخابات مجلس نمایندگان

© Photo / I.E.C.A / I.E.C.Aکابل با بیشترین و ارزگان با کمترین رای دهندگان در انتخابات مجلس نمایندگان
کابل با بیشترین و ارزگان با کمترین رای دهندگان در انتخابات مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیسیون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در کنفرانس خبری گفت، بیش از 92 در صد مراکز رای دهی در سراسر کشور جهت رای دهی شهروندان باز بودند و تنها 8 درصد باقی مانده بنابر مشکلات تخنیکی بسته بودند.

واکنش عبدالله عبدالله و شهروندان افغانستان به انتخابات مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش عبدالله عبدالله و شهروندان افغانستان به انتخابات مجلس نمایندگان
به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به هدف شریک ساختن آخرین اطلاعات انتخابات پارلمانی 28 میزان، 1397 شام امروز نشستی مطبوعاتی را برگزار کرد.

داکتر عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون، به خبرنگار خوش آمدید گفت و از آن ها در راستای اطلاع رسانی لحظه به لحظه روند انتخابات از سراسر کشور، سپاس گزاری نمود.

آقای صیاد اضافه کرد، که با وجود چالش ها و تبلیغات سوء، شهروندان کشور به ویژه خانم ها برای رای دادن به نماینده ‌مورد نظرشان به گونه گسترده در این پروسه ملی، اشتراک نمودند. رییس کمیسیون مستقل انتخابات از تمامی ذینفعان این روند ملی از سران حکومت وحدت ملی گرفته تا رای دهنده‌گان، نیرو های امنیتی و نهاد های ناظر ملی و بین‌المللی برای پشتیبانی از انتخابات پارلمانی امسال، قدردانی کرد.

به گفته رییس کمیسیون، بیش از 92 در صد مراکز رای دهی در سراسر کشور جهت رای دهی شهروندان باز بودند و تنها 8 درصد باقی مانده بنابر مشکلات تخنیکی بسته بودند که فردا در این مراکز مردم شاهد آغاز روند رای دهی خواهند بود تا کسانی که واجد شرایط رای دهی اند برای رای دادن به کاندیدای مورد نظرشان، مراجعه نمایند. رییس کمیسیون با اشاره به ارقام نخستین به دست آمده از رای دهنده‌گان به استثنای پنج ولایت گفت که در سایر ولایت ها تا ساعت 2 بعد از ظهر امروز نزدیک با 2 میلیون رای دهنده، ثبت شده اند.

رییس کمیسیون همچنین گفت که بیشترین ارقام ثبت شده از ولایت کابل است که به 6 صد هزار رای دهند می‌رسد و کمترین آن بنابر مشکلات امنیتی از ولایت فاریاب و ارزگان ثبت شده است. آقای صیاد به خبرنگاران اطمینان داد که ارقام و معلومات تازه در رابطه به انتخابات امروز در کنفرانس مطبوعاتی ساعت ده امشب با آن ها شریک خواهد شد تا باورمندی و اعتماد مردم نسبت به شفافیت این روند، تقویت بیشتر یابد و فریب تبلیغات سوء را نخورند.

یادآوری می کنیم، که انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان پس از چند سال تاخیر امروز 28 میزان در 32 ولایت این کشور برگزار شد.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала