ثبت 192 رویداد ضد امنیتی در انتخابات روز شنبه

© REUTERS / Omar Sobhani ثبت 192 رویداد ضد امنیتی در انتخابات روز شنبه
ثبت 192 رویداد ضد امنیتی در انتخابات روز شنبه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در همین حال، منابع امنیتی می‌گویند که در یک حملۀ انتحاری که ساعت پنج شام امروز در یک مرکز رأی دهی در منطقۀ سرکوتل خیرخانه کابل، 15غیرنظامی جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ویس احمد برمک، وزیر امور داخله می‌گوید که در جریان انتخابات امروز در کشور 192 رویداد ضد امنیتی بزرگ و کوچک در کشور رخ داده اند.
ویس احمد برمک، در گفت‌‎وگو با طلوع‌نیوز می‌افزاید که در این میان، نیروهای امنیتی توانستند از 1725 رویداد ضدامنیتی در کشور جلوگیری کنند.

انتخابات مرگبار در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
انتخابات مرگبار در افغانستان

آقای برمک تأکید دارد که در رویدادهای گوناگون امروز در کشور، 17 غیرنظامی کشته و 83 غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. به گفتۀ او در این روز، 11 تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند و 19 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.
اما در جریان روز، یک انفجار در مکتب عبدالهادی داووی در ناحیه نهم شهرکابل رخ داد و انفجار دیگر، در منطقۀ ده کیپک کابل — مکان‌هایی که در آن‌ها مرکزهای رای‌دهی بودند.
گواهان رویداد می‌گویند که در حمله بر این مرکز رأی دهی چندتن از نظامیان و افراد ملکی جان باختند و یا زخمی شده اند.
یک بم دستی بر یک مرکز رأی دهی در مکتب قیام الدین خادم در ناحیۀ دوازدهم نیز امروز پرتاب شد.
بربنیاد گزارش‌ها در جریان امروز، سه تن در رویدادهای جداگانه در تخار جان باختند و هفت تن زخم برداشتند.
از ولسوالی «اله سای» کاپیسا نیز خبر می‌رسد که برخورد یک موشک 15 تن را زخمی کرد و جان یک زن را گرفت؛ در حالی که رویداد مشابه در ارزگان هفت زخمی برجا گذاشت.

با این هم شهروندان کشور تأکید می‌ورزند که حضور گستردۀ مردم، امروز نشان داد که رویدادهای هراس افگنانه جلو رفتن آنان را به پای صندوق های رأی دهی گرفته نتوانست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала