تمسخر حکمتیار از حضور مردم در روند انتخابات+ ویدیو

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaتمسخر حکمتیار از حضور مردم در روند انتخابات+ ویدیو
تمسخر حکمتیار از حضور مردم در روند انتخابات+ ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتخابات پارلمانی در کشور که در 32 ولایت برگزار شد و بیش از 4 میلیون نفر در ان حضور یافتند و از سوی رهبران سیاسی افغانستان و سائر کشورهای جهان مورد تحسین قرار گرفت، توسط حکمتیار به تمسخر گرفته شد.

به گزارش اسپوتنیک در حالی که پسر "گلبدین حکمتیار" نامزد انتخابات پارلمانی بود، رهبر حزب اسلامی با چشم پوشی از حضور میلیونی مردم ، این روند را مسخره نامید.
انتخابات پارلمانی افغانستان با حضور بیش از 4 میلیون نفر در 32 ولایت کشور برگزار شد که تحسین رهبران سیاسی کشورهای جهان را برانگیخت.
اما "گلبدین حکمتیار" رهبر حزب اسلامی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «طلوع» با اشاره به مشکلات فنی در روند انتخابات پارلمانی افغانستان این روند را ناکام عنوان کرد.
رهبر حزب اسلامی اظهار داشت: روند انتخابات پارلمانی افغانستان غیرقابل اعتماد و «مسخره» برگزار شد. 

وی با اشاره به مسدود باقی ماندن شماری از مراکز رای دهی اظهارات کمیسیون انتخابات افغانستان درباره موفقیت آمیز بودن برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرد.
اظهارات رهبر حزب اسلامی درباره انتخابات پارلمانی در حالی صورت می‌گیرد که "جمال‌الدین حکمتیار" پسر وی نیز یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور بود.
حکمتیار در دو سال گذشته مواضع ضدو نقیضی را درباره مسائل مختلف از جمله روند انتخابات اتخاذ کرده است.
رهبر حزب اسلامی افغانستان سال گذشته در نشست خبری مشترک با مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان از عملکرد این کمیسیون دفاع کرد.
اما پس از مدتی تغییر موضع داد و به جریان اپوزیسیون دولت پیوست و طرحی را برای اعمال اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور به کمیسیون انتخابات ارائه کرد.
با این حال، حکمتیار درحالی روند انتخابات پارلمانی کشور را مسخره خوانده است که بیش از 4 میلیون نفر با وجود تهدیدات بالای امنیتی در این روند حضور یافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала