چوکی چرخدار استیون هاوکینگ به فروش می رسد

© AFP 2023 / Timothy A.Claryچوکی چرخدار استیون هاوکینگ به فروش می رسد
چوکی چرخدار استیون هاوکینگ به فروش می رسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است برخی از وسایل شخصی استیون هاوکینگ از جمله یک نسخه از رساله دکترای او و صندلی چرخدارش در حراجی فروخته شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Associated Pressبرخی از وسایل استیون هاوکینگ به حراج گذاشته شود. این وسایل شامل تحقیقات علمی و چوکی چرخدار مشهور او است.
حراجی کریستی اعلام کرده شماری از وسایل هاوکنیگ از جمله تز دکترای او درباره منشا جهان، برخی از جوایز و تحقیقات علمی او را به فروش برساند.
همچنین در این حراجی یکی از 5 نسخه موجود رساله دکترای هاوکینگ در دانشگاه کمبریج نیز به فروش می رسد. تخمین زده می شود قیمت این کتاب 139 تا 195 هزار دالر فروخته شود. هاوکنیگ خود این تز را امضا کرده است. علاوه بر آن یک بالاپوش پیلوتی که به او اهدا شده بود نیز در این حراجی فروخته می شود. 

​ 
در سال 1963، هنگامی که استیون هاوکینگ 21 ساله بود پزشکان تشخیص دادند او به بیماری «ای ال اس» مبتلا شده و بیش از چند سال زنده نخواهد بود. ای ال اس یا «اسکلروز جانبی آمیوتروفیک» بیماری نورون های حرکتی است که موجب تخریب پیش رونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع و دستگاه عصبی محیطی می شود.
هوکینگ پس از تشخیص این بیماری سالهای زیادی را بروی همین چوکی گذراند. فیزیکدان انگلیسی در 14 مارچ سال جاری به به عمر 76 سالگی درگذشت. از وی آثار زیاد علمی باقیمانده که او را در کنار دانشمندانی چون نیوتون و داروین قرار می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала