ستانکزی: قتل جنرال رازق در پاکستان برنامه ریزی شده بود

© Photo / General Abdul Raziq FBستانکزی: قاتل جنرال رازق با پاکستان ارتباط داشت
ستانکزی: قاتل جنرال رازق با پاکستان ارتباط داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس امنیت‌ملی افغانستان می‌گوید فردی که به سوی جنرال رازق فرمانده پولیس قندهار شلیک کرد، پیش از حمله با افرادی در آن “سوی مرز” گفتگوی تلفنی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " خامه پرس" معصوم استانکزی رییس امنیت ملی افغانستان که به قندهار رفته است امروز در یک کنفرانس خبری در رابطه با کشته شدن جنرال رازق فرمانده پیشین پولیس قندهار صحبت کرد.
استانکزی گفته است مهاجمی که جنرال رازق را هدف قرار داد، با شناسنامه و نام جعلی، محافظ والی قندهار شده بود. او هم‌چنین افزود که "این مرد ۵ دقیقه پیش از حمله، با افرادی در آن سوی مرز گفتگوی تلفنی داشته است."
یک روز پیش از انتخابات پارلمانی در افغانستان، جنرال رازق در داخل ساختمان ولایت قندهار پس از یک نشست امنیتی هدف تیراندازی یکی از محافظان والی قندهار قرار گرفت. طالبان مسوولیت این حمله بر عهده گرفتند و گفتند که فرد مهاجم یکی از افراد نفوذی آنان بوده است.
رییس امنیت ملی افغانستان هم‌چنین از بازداشت 15 تن در رابطه با کشته‌شدن فرمانده پیشین پولیس قندهار خبر داده است.
این تازه‌ترین جزییات است که از سوی یک مقام ارشد امنیتی افغانستان در رابطه با تیراندازی به جنرال رازق منتشر شده است. پیش از این شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده بود مبنی بر اینکه فرمانده پیشین پولیس قندهار، توسط نیروهای حمایت قاطع کشته شده است.
داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان این شایعات را رد کرد و گفت که نشر این شایعات از سوی دشمنان افغانستان صورت می‌گیرد.
صبح امروز تادین‌خان برادر جنرال رازق، به عنوان فرمانده جدید پولیس قندهار آغاز به کار نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала