قتل خاشقجی و تاثیر آن بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر قتل خاشقجی و تاثیر آن بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی
قتل خاشقجی و تاثیر آن بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگویند که انقره نمیخواهد که قضیه قتل خاشقجی روابط ترکیه و عربستان سعودی را متاثر سازد.

به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه میگوید که انقره نمیخواهد که قتل جمال خاشقجی بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی تاثیر منفی بگذارد.

به گفته وی، ترکیه خواهان بررسی شفاف قضیه قتل خاشقجی در قونسلگری عربستان سعودی در استانبول میباشد و تمام حقایق را با مردم در میان خواهد گذاشت.

کالین: «ما باید برای بررسی تمام ابعاد این قضیه با عربستان سعودی یکجا کار کنیم. اما ما نمیخواهیم که این قضیه بالای راوبط ما با عربستان سایه افکند. عربستان سعودی کشور برادر ما است، از همین رو این پروسه با حساسیت زیاد همراه است.»

این در حالی است که پیش از این، عمر چیلیک، سخنگوی حزب حاکم ترکیه گفته بود که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در قونسلگری کشورش در استانبول از پیش به طور خونسردانه برنامه ریزی شده بود.

از سوی دیگر جیرد کوشنیر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که تمام جهانیان قضیه قتل جمال خاشقجی، را تعقیب میکنند، بنابراین توصیه امریکا به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی این است که قضیه خاشقجی را به طور شفاف پیگیری نماید.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند. وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

چندی پیش مقامات سعودی اعلام کردند که خاشقجی در نتیجه درگیری در قونسلگری این کشور در استانبول کشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала