نظامیان امریکایی در پیاله های 835 دالری قهوه می نوشند

© Photo / Pixabayنظامیان امریکایی در پیاله های 835 دالری قهوه می نوشند
نظامیان امریکایی در پیاله های 835 دالری قهوه می نوشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش امریکا صد ها پیاله مخصوص برای نوشیدن قهوه را هر کدام به قیمت 835 دالر خریداری نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از USA Today وزیر نیروی هوایی ایالات متحده امریکا، نامه‌ای را از سوی سناتور امریکایی چارلز گراسلی دریافت نمود که در آن گفته می شود که، از سال 2016 تا سال 2018، نیروی هوایی ایالات متحده 326،785 دالر را برای خرید گیلاس های مخصوص نوشیدن قهوه برای هواپیماهای نظامی مصرف نموده است.
در نامه خاطر نشان شده که در مجموع در طی 3 سال ارتش آمریکا 391 عدد ازاین نوع پیاله ها را خریداری کرده و به طور متوسط 835 دالر در بدل هر پیاله پرداخته است. علاوه بر این، گزارش شده است که تنها برای پایگاه هوایی Travis در کالیفرنیا،56 هزار دالر برای خرید این پیاله به مصرف رسیده است.
در پاسخ به این نامه، نماینده پایگاه هوایی ابراز داشته که دلیل پرداخت چنین قیمت بالا برای پیاله ها این است که در هواپیما های نظامی قدیمی فقط از چنین پیاله ها استفاده شده می تواند. این مدل قدیمی است و مدل های جدید در هواپیما های کهنه قابل نصب نیست.
سناتور گراسلی گفت که چنین مصرف از بودجه غیر قابل قبول است و به کمک چاپگرهای 3D می توان این حلقه ها را برای نصف پیاله ها به قیمت پایین تولید کرد.
در اوایل سال جاری اعلام شد که نیروی هوایی ایالات متحده به ارزش بیش از ده هزار دالر " کمود" ها را برای تشناب های هواپیماهای نظامی خریداری نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала