افشا شدن دیدار پسر شاه سعودی با خاشقچی در اوایل 2018

© REUTERS / Middle East Monitor/Handoutافشا شدن دیدار پسر شاه سعودی با خاشقچی در اوایل 2018
افشا شدن دیدار پسر شاه سعودی با خاشقچی در اوایل 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از رسانه های امریکایی فاش کرد سفیر سعودی در واشنگتن چند ماه پیش از قتل جمال خاشقجی با وی دیدار کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ار تسنیم، شبکه ان بی سی امریکا اعلام کرد خالد بن سلمان سفیر حکومت سعودی چند ماه پیش از قتل جمال خاشقجی در استانبول، شخصا با وی دیدار کرده بود.
اما این رسانه آمریکایی به زمان دقیق دیدار خاشقجی و سفیر سعودی اشاره نکرده است، خالد بن سلمان پسر ملک سلمان و برادر ولیعهد سعودی است.
ان بی سی در عین حال افزود دیدار چند ماه پیش میان خاشقجی و بن سلمان بدون برنامه ریزی قبلی در ساختمان سفارت سعودی در واشنگتن در اوایل سال 2018 انجام شده بود.
رسانه آمریکایی اعلام کرد این دیدار به صورت تصادفی و زمانی انجام شد که یکی از دیپلمات‌های سعودی در واشنگتن خاشقجی را شناخت و سفیر را در جریان قرار داد که سفیر سعودی بلافاصله وی را به دفترش دعوت کرد که کمی بیش از نیم ساعت این دیدار طول کشید.
بر اساس این گزارش، هنوز محتوای گفت‌وگوی خالد بن سلمان و جمال خاشقجی در آن دیدار فاش نشده است، با این حال، رسانه آمریکایی گزارش داد که ریاض در آن زمان تلاش‌هایی را برای متقاعد کردن خاشقجی که در آمریکا اقامت داشت برای بازگشت داوطلبانه به عربستان انجام داده بود.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و نویسنده مشعور تبعه عربستان سعودی، سه شنبه دوم اکتبر(10 میزان) برای انجام کارهای مرتبط با ازدواجش با نامزد اهل ترکیه خود، وارد کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، ورودی که در نهایت به مرگی دردناک توسط مأموران امنیتی ارشد و نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی منتهی شد. حاکمان عربستان سعودی هرچند تمام مطالب درز یافته به رسانه‌ها مبنی بر قتل جمال خاشقجی را رد می‌کردند، اما در نهایت تحت فشار افشاگری‌های امنیتی و رسانه‌ای، در حالی که بیش از دو هفته منکر وقوع هر حادثه‌ای برای جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول بود، به کشته شدن وی داخل عمارت کنسولگری اعتراف کردند، اما نگفتند کشته شده و مدعی شدند بر اثر یک مشاجره مرده است. با این همه فشار رسانه‌ها و افکار عمومی در سطح منطقه و جهان روی حاکمان عربستان سعودی برای افشای تمام ابعاد این رسوایی ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала