غنی به پاکستان: عاملان ترور جنرال رازق را به افغانستان تسلیم کنید

© Photo / ARG / ARGغنی به پاکستان: عاملان ترور جنرال رازق را به افغانستان تسلیم کنید
غنی به پاکستان: عاملان ترور جنرال رازق را به افغانستان تسلیم کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان در سفرش به کندهار گفت، که پاکستان باید عاملان طراحی ترور فرمانده کندهار را به افغانستان تسلیم کند.

 

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در حال گفتگوی تلفونی - اسپوتنیک افغانستان
دیدار رئیس جمهور با مادر جنرال رازق+ عکس
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ویب سایت ارگ ریاست جمهوری، محمد اشرف غنی در سفرش به کندهار گفت:- "توطئه‌ی ترور جنرال رازق، فرمانده پیشین پولیس کندهار و دوستانش در پاکستان طرح‌ریزی شده بود.

او در سخنرانش خطاب به پاکستان گفت: عاملان قتل فرمانده پیشین پولیس کندهار و رئیس امنیت ملی آن ولایت را برای مجازات به افغانستان تحویل بدهد.

رئیس جمهور غنی صبح امروز، سه‌شنبه 1 عقرب، برای غمشریکی به کندهار رفت و با اعضای خانواده جنرال رازق دیدار کرد. علاوه بر این او با بزرگان و مردم قندهار نیز دیدار کرده است.

دراعلامیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان به نقل از آقای غنی آمده است:- "دشمنان فکر می‌کنند که پس از شهادت عبدالرازق و دوستان‌اش، در ولایت کندهار خلای امنیتی می‌آید، آنان یکبار دیگر فکر کنند، زیرا  این مأمن قهرمانان است".

رئیس جمهور از کارنامه‌ی جنرال رازق ستایش کرده و به او لقب «شهید قهرمان استقلال» را داده است. او همچنان به شهرداران کابل و کندهار دستور داده تا «مراحل نام‌گذاری جاده‌ها در کابل و کندهار را به‌نام سترپاسوال عبدالرازق تکمیل نمایند».

آقای غنی گفته است، که جنرال رازق برای بقای افغانستان مبارزه نموده و با کشیدن سیم خاردار مخالفت کرد. او به پاس از این کارنامه‌ی فرمانده پیشین پولیس کندهار، مرکز تعلیمی پولیس آن ولایت را به‌نام جنرال عبدالرازق کرد.

یادآوری می کنیم، که جنرال عبدالرازق حوالی ساعت سه روز پنج‌شنبه، 26 میزان از سوی محافظ والی کندهار ترور شد. او یکی از مخالفان سرسخت طالبان و پاکستان بود.

پس از آن رئیس جمهور غنی هیأتی را به ریاست محمد‌ معصوم استانکزی، رئیس عمومی امنیت ملی به کندهار فرستاد. آقای استانکزی گفته است که فردی که به‌عنوان محافظ والی کندهار گماشته شده بود، از شناسنامه‌ی جعلی استفاده کرده و اندکی پیش از ترور جنرال رازق با آنسوی خط دیورند تماس داشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала