امریکا: S-400 روسیه شوخی نیست

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر Ракетный комплекс С-400
Ракетный комплекс С-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه امریکایی در مقاله‌ای سیستم دفاع هوایی S-400 روسیه را ارزیابی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه National Interest کارشناسان امریکایی معتقد اند که سیستم دافع هوای S-400 را نمی توان به عنوان یک شوخی تلقی نمود.

نشریه خاطر نشان ساخته که، پیرامون مجتمع های S-400 دائما بحث های زیاد جریان دارد. ایالات متحده امریکا با تهدید به تحریم ها، کشور های جهان را فقط از خرید این سیستم ها باز می دارد، اما قدرت های جهانی علاقه برای بدست آوردن آنها را از دست نمی دهند، و درسال جاری قرار داد های خرید اس-400 از سوی هند و چین بیانگر این واقعیت است.
نشریه می نویسد، نیرو های هوایی هیچ کشوری در میدان جنگ، توان مقابله با اس-400 روسیه را ندارد. 

نگرانی امریکا از کومپلکس های اس-400 روسیه که قواعد بازی در شرق نزدیک را تغییر میدهند - اسپوتنیک افغانستان
ادامه جنجال امریکا با ترکیه بر سر اس 400
 
مجتمع های اس-400 سیستم بهبود یافته S-300 است که در دهه 1960 طراحی و ساخته شد. در سال 1978 این مجتمع ها به ارتش روسیه تحویل داده شد از همان زمان سیستم دافع هوای S-300 دائما نوسازی شده و انواع مدرنیزه شده آن تولید می شود.سیستم «S-300pm-2» نوع اولیه مجتمع های «S-400» شمرده می شود.
سیستم دافع هوایی S-400مجهز به رادار جدیدی است که امکان ضربه به هر نوع هدف هوایی را برای این سیستم فراهم می سازد. علاوه برآن، این سیستم ها می تواند از 4 نوع مختلف راکت با وزن و امکانات متفاوت استفاده کند.
ارتش روسیه مسلح به سامانه S-400"تریومف" است. از این سیستم برای دفاع همه جانبه و موثر از تأسیسات مهم سیاسی-اداری، اقتصادی و نظامی در مقابل ضربات هوایی، راکت های کروز و راکت های تاکتیکی بالستیکی وهمچنین راکتهای بالستیکی میانبرد در شرایط جنگ استفاده می شود.
اگرچه برتری های S-400 تبارز جهش قابل ملاحظه به پیش معلوم میشود، ولی آنها در جریان پروسه تکامل آهسته انواع قبلی S-300 بوجود آمده اند. سیستم S-400 با در نظرداشت شایستگی های موجود S-300 ساخته شده و به تهدید بسیار جدی تر مبدل گشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала