دستور کشتن خاشقجی را نماینده اطلاعات عربستان داده بود

© AFP 2023 / Ozan Koseدستور کشتن خاشقجی را نماینده اطلاعات عربستان داده بود
دستور کشتن خاشقجی را نماینده اطلاعات عربستان داده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دستور کشتن روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی را یکی از مقام های اطلاعاتی این کشور داده بود.

عربستان درباره خاشقجی دروغ‌های شاخدار می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان درباره خاشقجی دروغ‌های شاخدار می سازد
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صباح نوشت: احمد عبدالله الموزانی وابسته کنسولگری و مامور اطلاعاتی عربستان سعودی در ترکیه، دستور کشتن جمال خاشقجی را از احمد اسیری معاون سرویس اطلاعاتی عمومی و مشاور ولیعهد عربستان سعودی گرفته بود.

لازم به ذکر است، که الموزانی به تاریخ 28 سپتمبر در ساختمان سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول بود، که خاشقجی برای نخستین بار برای گرفتن مدارک مورد نیاز برای ازدواجش آمده بود. پس از آن روز الموزانی به ریاض پرواز کرد و با اسیری دیدار و دستورالعمل های را با یک تیم 15 نفری برای کشتن روزنامه نگار گرفته و به استانبول برگشتند.

در 1 اکتوبر دبیر کل کنسولگری عربستان سعودی به استانبول بازگشت و برنامه کشتن خاشقجی را به محمد نصرالله سرکنسول عربستان سعودی در استانبول داد. در شب 2 اکتوبر زمانی که خاشقجی به قتل رسید، الموزانی دوباره به عربستان رفت. به گفته محققان، او می تواند «مغز ترافیک خونین» بین استانبول و ریاض باشد.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی، که به عنوان مقاله نویس روزنامه امریکایی واشنگتن پست کار می کرد از سال 2017 به بعد در ایالات متحده امریکا اقامت داشت. او به تاریخ 2 اکتوبر پس از آن که وارد ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد، ناپدید گردید. رسانه های دولتی عربستان سعودی در شب شنبه 20 اکتوبر به نقل از دادستان کل این کشور پیامی را راجع به مرگ خاشقجی به نشر رساندند، که این روزنامه نگار در زمان نزاع با کارکنان کنسولگری این کشور مرده است. در همین پیوند عربستان سعودی 18 شهروند خود را دستگیر و احمد اسیری دستیار ارشد ولیعهد و سعود القحطانی معاون سازمان امنیت را برکنار کردند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала