اعمال اولین تحریم امریکا علیه عربستان سعودی

© AFP 2023 / Leah Millisاعمال اولین تحریم امریکا علیه عربستان سعودی
اعمال اولین تحریم امریکا علیه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده از لغو ویزای ورود 21 فرد مظنون به قتل خاشقجی از عربستان به امریکاخبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر خارجه امریکا، اعلام نمود که مجازات افراد مظنون به ارتباط با مرگ جمال خاشقجی در حال اجر است. از جمله این مجازات ها لغو ویزای ورود به آمریکاست.
پومپئو در جمع خبرنگاران گفت: "در ارتباط با مرگ خاشقجی، ما برخی مقامات دولتی، کارمندان در سرویس‌های اطلاعاتی، دربار سلطنتی عربستان، وزارت خارجه و سایر کارمندان مظنون در وزارتخانه‌های سعودی را شناسایی کرده‌ایم.ما اقداماتی در خور از جمله شامل لغو ویزا، عدم ثبت نام این افراد در فهرست متقاضیان ویزای آمریکا را انجام داده ایم".
مایک پومپئو همچنین گفت که وزارت خارجه مشغول بررسی دیگر تحریم ها علیه مقامات سعودی مسئول قتل جمال خاشقجی می باشد.
جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 میزان(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد تحت تعقیب بن سلمان قرار داشت. از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان خارج نشده‌است. در روزهای آتی، منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی اولیه پلیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌ است که "مقام‌های ترکیه تکه‌ تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала