تاریخ برگزاری "نشست مسکو" در مورد افغانستان مشخص شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا
احتمال واکنش نظامی روسیه به پیمان‌شکنی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست " فرمت مسکو" در مورد حل و فصل اوضاع در افغانستان در تاریخ 1 نوامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "ایزویستیا" چاپ مسکو به استناد ازمنابع دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که، نشست " صلح مسکو" در مورد حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در افغانستان در تاریخ اول نوامبر سال جاری برگزار می گردد. جنبش رادیکال طالبان نیز شرکت شان را در نشست مسکو تایید نموده اند.
این در حالی است که پیش از این گزارش شده بود که مذاکرات بین مقامات افغانستان و روسیه در مورد تعیین تاریخ نشست صلح افغانستان در مسکو بدون نتیجه به پایان رسیده است.
قرار بود نشست مسکو در مورد افغانستان در تاریخ ۴ سپتامبر برگزار شود، اما به‌دلیل عدم شرکت دولت افغانستان و به درخواست این کشور، به تعویق انداخته شد؛ اکنون مقامات وزارت خارجه دو کشور تلاش می‌کنند این نشست را به صورت مشترک برگزار کنند.  

کابلوف: داعش برای بی‌ثبات کردن اوضاع آسیای مرکزی آمادگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف: داعش برای بی‌ثبات کردن اوضاع آسیای مرکزی آمادگی دارد

یادآوری می کنیم که نشست " فرمت مسکو" در سال 2017 به هدف ایجاد گفتگو ها میان مقامات کابل و گروه طالبان ایجاد شد. هدف این نشست فراهم نموده راه ها برای آشتی ملی در افغانستان است.
اولین نشست با شرکت تمام جوانب درگیر امسال در 1 نوامبر برگزار خواهد شد.
پیشتر ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور و مدیردیپارتمنت دوم آسیایی وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد که تمام کشور های دعوت شده شرکت شان را در نشست " مسکو" در مورد صلح افغانستان که قرار است بزودی برگزار گردد، تأیید نموده اند.
ضمیر کابلوف در مصاحبه با روزنامه " ایزویستیا" چاپ مسکو گفت، طالبان و دولت افغانستان در نشست مسکو شرکت خواهند کرد. کابلوف خاطر نشان ساخت که علاوه بر افغانستان، ده کشور دیگر دراین نشست اشتراک خواهند نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала