ملا برادر با دو رهبر دیگر طالبان از زندان پاکستان آزاد شد

© Flickr / bm1632ملا برادر با دو رهبر دیگر طالبان از زندان پاکستان آزاد شد
ملا برادر با دو رهبر دیگر طالبان از زندان پاکستان آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع می‌گویند که ملا برادر پس از رهایی از زندان به خانواده اش در کراچی پیوسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، منابعی از رهایی ملا برادر، یکی از بنیان‌گذاران گروه طالبان، و همچنان ملا صمد ثانی و ملا رسول، دو رهبر دیگر این گروه، از زندان‌های پاکستان خبر می‌دهند.

پاکستان یک عضو کلیدی گروه طالبان را از زندان آزاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان یک عضو کلیدی گروه طالبان را از زندان آزاد کرد

هرچند در یک هفته اخیر گزارش‌های ضد و نقیضی در باره رهایی این سه تن از زندان‌های پاکستان پخش شده اند، اما اکنون منابعی به طلوع‌نیوز رهایی آنان را را تأیید می‌کنند و می‌افزایند که ملا برادر به خانواده اش در کراچی پیوسته است.
به گفته این منابع، این سه زندانی *طالبان با پا درمیانی زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، آزاد شده اند.
باید تذکر داد که ملا رسول آخوند بعد از سقوط رژیم طالبان در سال 2001 میلادی چندبار به سمت والی نام نهاد طالبان در ولایت‌های نیمروز و زابل ایفای وظیفه کرده است.
ملا محمد رسول در سال 2015 میلادی به رهبر تازه طالبان بیعت نکرد و شاخه تازه طالبان را رهبری می‌کرد. او در سال 2016 میلادی در پاکستان بازداشت شد.
ملا محمد رسول با جمعی از جنگجویان طالبان در ولایت فراه در سال 1393 هجری خورشیدی.
ملا عبدالغنی برادر که دومین مؤسس گروه طالبان است در سال 2010 میلادی توسط نیروهای پاکستانی و امریکایی در پاکستان بازداشت شد.
ملا عبدالصمد ثانی که به صمد ثانی نیز مشهور است یک فرمانده گروه طالبان است. او در سال 2016 میلادی در یک عملیات نیروهای پاکستانی بر یک مدرسه در کویته بازداشت شد.

*گروه تروریستی ممنوعه در روسیه

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала