ترامپ: قتل خاشقجی بدترین مخفی‌کاری تاریخ بود

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: قتل خاشقجی بدترین مخفی‌کاری تاریخ بود
ترامپ: قتل خاشقجی بدترین مخفی‌کاری تاریخ بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ می‌گوید که رفتار ریاض در پروندۀ قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی «بدترین پنهان‌کاری تاریخ» بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه The Hill، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا رفتار ریاض در ماجرای قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار و منتقد سعودی را "بدترین پنهان‌کاری تاریخ" توصیف کرد.
وی که از آغاز ماجرای مفقود شدن خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول و بعد تایید دیرهنگام قتل وی از سوی ریاض، با دستاویز قرار دادن روابط راهبردی واشنگتن- ریاض به دنبال کم‌رنگ کردن نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در این جنایت بوده است، گفت: هرکسی که این قتل را طراحی کرده به دردسر بزرگی افتاده است. 

ترامپ - تهدید بزرگ برای نسل فیل‌ها - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ - تهدید بزرگ برای نسل فیل‌ها

ترامپ افزود: درک اولیه آنها (از این طرح) خیلی بد بوده است و نقشه را خیلی ضعیف اجرا کرده‌اند. مخفی‌کاری آنها بدترین نوع در تاریخ این قبیل مخفی‌کاری‌ها بوده است.
او که مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» را برای رسیدگی به این پرونده به ترکیه فرستاده است، اعلام امیدواری کرد که به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری از این حادثه دریافت کند.
جمال خاشقجی به تاریخ 2 ماه اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.
در حال حاضر سؤال این است که آیا توضیحات نهایی ریاض درباره مرگ خاشقجی برای جامعه بین‌الملل برای بستن این پرونده اکتفا می‌کند یا خیر.
پیشترهدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه 23 اکتبر اعلام کرد که در پی کشته شدن جمال خاشقجی، ویزای 21 تبعه عربستان سعودی برای ورود به خاک لمریکا لغو و یا در‌خواست آنان فاقد شرایط تشخیص داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала