تحویل دو جنگنده اف-35 امریکایی به ترکیه در سال آینده

© Photo / Public domainتحویل دو جنگنده اف-35 امریکایی به ترکیه در سال آینده
تحویل دو جنگنده اف-35 امریکایی به ترکیه در سال آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا در ماه مارچ سال 2019 دو جنگنده اف-35 را به ترکیه تحویل خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Yeni Safak، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی کشور ترکیه می‌گوید که امریکا در ماه مارچ سال 2019 دو جنگنده اف-35 چندمنظوره نسل پنجم را به ترکیه تحویل می‌دهد.

ترکیه زمان نصب اس-400 روسی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه زمان نصب اس-400 روسی را اعلام کرد

وزیر دفاع ترکیه گفت: "به علت این ما سیستم دفاع هوایی اس-400 روسی را خریداری کردیم، با امریکایی‌ها مشکلات خاصی داشتیم، اما اکنون شرایط سیاسی و نظامی چنین است که می‌توان گفت وضعیت منفی وجود ندارد. وقتی این دو جنگنده‌ها به ترکیه تحویل داده شود، آنها در پایگاه هوایی ملطیه قرار می‌گیرند و کارها برای زیرساخت‌های مناسب ادامه می‌یابد جنگنده‌های سوم و چهارم اف-35 در ماه مارچ سال آینده به ما تحویل خواهد داده شد".
ترکیه 100 فروند جنگنده اف-35 به امریکا سفارش داده است. ترکیه از سال 1999 بدین طرف در برنامه جنگنده های اف-35 جای داشته و صنایع دفاعی ترک در تولید این طیاره‌ها نقش فعالی بر عهده گرفته است.
انتقادات به فروش جنگنده اف-35 به ترکیه از سوی نمایندگان کنگره ترکیه زمانی افزایش یافت که این کشور قرارداد خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 را با روسیه به امضا رساند.
امریکا تا به حال دو فروند از این جنگنده را به طرف ترک داده اما این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی این کشور و برای آموزش پیلوتان ترک مانده‌اند و احتمالاً تا پایان سال آینده میلادی تحویل ترکیه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала