ملا برادر از زندان پاکستان رها شد

© AP Photo / Ishtiaq Mahsudطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای عالی صلح افغانستان از آزادی ملا برادر استقبال کرد.

اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، شورای عالی صلح افغانستان از آزادی ملا برادر از زندانی در پاکستان استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که آزادی او در پیشرفت گفتگوهای صلح افغانستان تاثیرگذار باشد.

ملا برادر با دو رهبر دیگر طالبان از زندان پاکستان آزاد شد - اسپوتنیک افغانستان
ملا برادر با دو رهبر دیگر طالبان از زندان پاکستان آزاد شد
ملابرادر یکی از بنیان‌گذاران گروه طالبان میباشد که بعد از 8 سال، از زندانی پاکستان رها شد. او در سال 2010 زمانی که در حال مذاکرات مخفیانه با دولت افغانستان برای صلح بود، در شهر کراچی پاکستان بازداشت گردید.
قاضی محمد امین وقاد عضو شورای عالی صلح افغانستان به رادیو آزادی گفته است که ملا برادر می‌تواند به عنوان یکی از رهبران مورد اعتماد طالبان در روند صلح نقش موثر داشته باشد.
قاضی وقاد افزوده است که "ما از این اقدام استقبال می‌نمایم. ملا برادر اعتبار دارد. او از این رو هم مورد اعتماد است که به دلیل صلح با افغانستان مجازات شد. او می‌تواند یکی از کسانی باشد که طالبان و جامعه جهانی بالایش اعتماد کند و نقش میانجی را داشته باشد. این امیدواری هست."
طالبان گفته‌اند که رهایی ملا برادر در نتیجه تفاهم سیاسی میان نمایندگان دولت امریکا و طالبان صورت گرفته است.
زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا چندی پیش به قطر رفت و با نمایندگان گروه طالبان در شهر دوحه دیدار و گفتگو داشت. به نظر می‌رسد رهایی ملا برادر با این ملاقات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر مرتبط باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала