تفاوت روسیه و امریکا در مورد تدارکات برای جنگ

© AFP 2023 / Timothy A. Clary تفاوت روسیه و امریکا در مورد تدارکات برای جنگ
تفاوت روسیه و امریکا در مورد تدارکات برای جنگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه برعکس ایالات متحده که جنگ را آماده می سازد، فقط قصد دارد از خود و منافع خود دفاع کند.

به گزارش اسپوتنیک،این مطلب را آندری بلائوسوف معاون رئیس اداره کنترل و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه روز جمعه در نشست کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد
روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه داد که در آن بر لزوم حمایت از پیمان نابودی راکت های برد کوتاه و متوسط تاکید شده و خواستار انجام رایزنی‌هایی برای حفظ این توافقنامه شد.
کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد که مسائل بین المللی خلع سلاح و امنیتی را بررسی می کند روز جمعه علیه قطعنامه پیشنهادی روسیه رایزنی كرد.
اندری بلائوسوف؛ معاون رئیس اداره کنترل و منع گسترش تسلیحات وزارت خارجه روسیه پس از رد شدن قطعنامه پیشنهادی روسیه گفت که اخیرا ایالات متحده اعلام نموده که گویا روسیه برای جنگ آماده می شود، " بلی من تایید می کنم که ما آماده برای جنگ می شوییم." 

علت خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد - اسپوتنیک افغانستان
علت خروج امریکا از پیمان منع راکت های هستوی میان برد

نماینده روسیه خاطر نشان ساخت که روسیه آماده دفاع از کشور، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، اصول و مردم خود می باشد. او در توضیح این مطلب گفت: بلی ما برای جنگ آماده می شویم اما میان ما و ایالات متحده یک فرق فاحش موجود است. بلاسوف گفت:" این فرق در زبان روسی و انگلیسی یک معنا دارد و آن اینکه، ایالات متحده امریکا جنگ را آماده می سازد، اما روسیه برای دفاع از خود آماده می شود".
نماینده روسیه در ادامه افزود: در غیر این صورت برای همه سوال پیدا می شود که، چرا ایالات متحده از این پیمان خارج می شود؟ یعنی می خواهد پتانسیل هسته ای خود را توسعه دهد؟دکترین هسته ای جدیدی را که استفاده از سلاح های هسته ای را کاهش دهد، اتخاذ کند؟
پیش ازاین دونالد ترامپ روسیه را متهم به نقض پیمان منع تولید و آزمایش راکت های هسته‌ای میان‌برد کرده و گفته امریکا از این پیمان خارج می‌شود. معاون وزیر خارجه روسیه این اقدام امریکا را "قدمی خطرناک" توصیف کرده است.
پیمان منع راکت های هسته‌ای میان‌برد در زمان ریاست‌جمهوری رونالد ریگان با میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، مذاکره شد. این پیمان در سال 1988در مجلس سنای امریکا به تصویب رسید. هدف این پیمان ممانعت از تولید و نیز نابودی راکت هسته‌ای کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین راکت های متعارف هر دو کشور بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала