ارمنستان در فکر خرید سلاح‌های امریکایی

© Photo / official site of the PM of RA ارمنستان در فکر خرید سلاح‌های امریکایی
ارمنستان در فکر خرید سلاح‌های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارمنستان می‌تواند در مورد خرید سلاح‌ها از ایالات متحده امریکا بحث کند در صورت که یک پسشنهاد سودمند از طرف امریکا دریافت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Interfax، نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان گفته است که کشورش می‌تواند در مورد خرید سلاح‌ها امریکایی با ایالات متحده امریکا گفت‌و گو کند در صورت یک پیشنهاد سودمند از طرف امریکا دریافت کند.

ادامه حضور نظامی ارمنستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
ادامه حضور نظامی ارمنستان در افغانستان

وی افزود: "دولت به هیچ چیز محدود نیست، اگر کدام پیشنهاد مناسب سودمند برای ما داده شود ما طبعاً در موردش بحث خواهیم کرد".
در اواخر ماه اکتوبر، جان بولتون، مشاور ریاست‌جمهوری ایالات متحد در امور مسائل امنیتی ملی در جریان سفرش به ایروان پیشنهاد سلاح‌های امریکایی را در عوض خرید سلاح‌های روسی به ارمنستان داده بود، به گفته این مشاور امریکایی پیشنهاد فناوری امریکا "در هر صورت بهتر از روسیه" است.
براساس توافق امضا شده در سال 2015 میان مسکو و ایروان، وزارت دفاع ملی ارمنستان اعلام کرد 200 میلیون دالر سلاح مدرن از روسیه دریافت کرده است.
روابط ارمنستان و روسیه در سال‌های اخیر به خصوص در حوزه نظامی و اقتصادی بسیار گسترش یافته است.
چندی قبل نخست‌وزیر ارمنستان برای اولین بار پس از انتصابش در این سمت در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که وی می‌خواهد ارمنستان و روسیه هم‌پیمانان مستحکمی باقی بمانند. ارمنستان به دنبال روابط تجاری و سیاسی نزدیک‌تر با مسکو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала