ترامپ دعوت شرکت در جشن روز جمهوری هند را رد کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ دعوت شرکت در جشن روز جمهوری هند را رد کرد
ترامپ دعوت شرکت در جشن روز جمهوری هند را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به پیشنهاد دهلی نو برای اشتراک در جشن آیندهٔ روز جمهوری هند به تاریخ ۲۶ جنوری ۲۰۱۹ به صفت مهمان اصلی، جواب رد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی هندی NDTV، یک منبع که نخواسته نامش ذکر شود گفته است که در طول یک هفته گذشته مقامات ایالات متحده امریکا چندین بار ابراز نموده اند که سفر ترامپ به هند در زمستان برگزار نخواهد شد.

این در حالیست تاهنوز وزارت خارجه هند در این مورد هیچ اعلامیهٔ رسمی نشر نکرده است. سفارت ایالات متحده امریکا در دهلی نو نیز با ذکر اینکه تنها کاخ سفید صلاحیت اعلام سفرهای خارجی رئيس جمهور امریکا را دارد، از ابراز نظر در این مورد خودداری نموده است.

امریکا هند را به‌دلیل خرید سلاح روسی تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا هند را به‌دلیل خرید سلاح روسی تهدید کرد

این شبکه تلویزیونی خاطر نشان ساخته است که اطلاعات درمورد لغو سفر ترامپ به هند پس از اختلاف نظرهای اخیر در مسایل جیوپولیتیک، منجمله سرنوشت نفت ایران، که واشنگتن می‌خواست تا دهلی نو از آن خریداری آن خودداری کند، نشر شده است.

از روز جمهوری هند از ۲۶ جنوری سال ۱۹۵۰ بدینسو، زمانی که قانون اساسی این کشور به اجرا گذاشته شد، تجلیل به‌عمل می‌آید.

هر سال حکومت هند رهبران و مقامات بلندپایهٔ خارجی را برای اشتراک در این جشن دعوت می‌کند که آنها را "مهمانان اصلی" جشن می‌نامند. این مهمانان نیز به نوبهٔ خود نظامیانی را با خود به جشن می‌آورند که در رژه نظامی اشتراک می‌ورزند.

در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شاهزاده محمد بن زاید آل‌نهیان، ولیعهد ابوظبی مهمان اصلی این جشن بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала