وزیر دفاع امریکا خواستار تحقیقات "شفاف" درمورد قتل خاشقجی شد

© REUTERS / Yuri Gripasوزیر دفاع امریکا خواستار تحقیقات "شفاف" درمورد قتل خاشقجی شد
وزیر دفاع امریکا خواستار تحقیقات شفاف درمورد قتل خاشقجی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جیمز متیس از وزیر خارجه عربستان سعودی خواسته است تا درمورد قتل خبرنگار سعودی در ترکیه به‌گونه "شفاف" تحقیق شود.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال České noviny نوشته است: "جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا از عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار تحقیقات "شفاف" درمورد قتل جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی در انقره شده است. متیس این موضوع را در جریان پرواز به پراگ که برای اشتراک در مراسم ۱۰۰ سالگی ایجاد چکسلواکیای مستقل سفر نمود، با خبرنگاران شریک ساخت".

مکرون و مرکل خواستار اقدام مشترک اتحادیه اروپا در پیوند به قضیه خاشقجی شدند - اسپوتنیک افغانستان
مکرون و مرکل خواستار اقدام مشترک اتحادیه اروپا در پیوند به قضیه خاشقجی شدند

به گفته متیس، وی روز شنبه با عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی بحرین، صحبت نموده است. وزیر دفاع امریکا گفت: "ما در این مورد (قتل خاشقجی) صحبت نمودیم. ما درمورد اینکه باید دربارهٔ این حادثه به‌طور کامل و شفاف تحقیقات صورت بگیرد، صحبت نمودیم".

قبل از این وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام نموده بود که ریاض درمورد حادثه مذکور تحقیقات انجام می‌دهد اما تسلیم‌نمودن مظنونین این قضیه به ترکیه — موضوعی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر آن تاکید دارد، را رد کرده است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال ۲۰۱۷ میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی به تاریخ ۲ اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد، رسانه های دولتی عربستان سعودی به‌تاریخ ۲۰ اکتوبر گزارش دادند که جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در پیوند با این قضیه ۱۸ نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. به گفته مقامات عربستان، ریاض تلاش می‌ورزد تا حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала