انتقاد ازدوستی بیش از حد مرکل با پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه
اتحادیه اروپایی: یکجا با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آلمانی " بیلد" در گزارشی انگلا مرکل نخست وزیر آلمان را در نشست استانبول به خاطر ابراز" دوستی بیش از حد" به رئیس جمهور روسیه و همتای ترکی او، رجب طیب اردوغان مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، در متن منتشره " Bild " تحت عنوان "آیا مرکل باید دست پوتین و اردوغان را بگیرد؟" هدف از تصویری است که در آن نخست وزیر آلمان با رهبران روسیه و ترکیه، در حالی که دست های یکدیگر را گرفته اند، دیده می شوند. ژولین رپکی،، روزنامه نگار بیلد می پرسد که آیا مرکل حق دارد در مورد رهبران "اقتدارگرا" چنین رفتار" بیش از حد دوستانه" داشته باشد ؟ 

روزنامه سخنان معاون رئیس حزب " چپ آلمان" کانسو اوزدمیر را آورده که گفته است: " حال من از دیدن صحنه بلند نمودن دستان خون آلود اردوغان و هموار کردن فرش قرمز به زیر پا های وی،توسط مرکل برهم میخورد".
بیلد همچنین سخنان نماینده بنیاد "فریدریش "ناومن دیرک کونزو را نقل کرده است که گفته است که مرکل به عوض گرفتن دستان پوتین و اردوغان و ایستادن در پهلوی آنها می توانست حد اقل از روسیه خواستار بازسازی پس از جنگ سوریه شود.
در ادامه این گزارش آمده است: این تصویر بیش از هزار سخن می گوید. مرکل نه تنها در داخل آلمان، بلکه در خارج از آن نیز در حال از دست دادن اعتبار و نفوذ خود است. رهبر حزب دموکراتیک آلمان نقل قول نموده که گفته است: " نباید هیچگونه نزدیکی با رهبران اقتدارگرا" وجود داشته باشد.
اینباره بیلد می نویسد، افرادی هم هستند که در این عکس مورد غیرعادی ندیدند. "آدام تراچیک" کارشناس مسائل سیاسی از پولند معتقد است که احمقانه است اگر از این تصویر در چنین نشست هایی انتقاد کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала